Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Czy dziura w budżecie pochłonie tramwaj? – wyjaśnienia Zarządu Inwestycji Miejskich

W dzisiejszym edytorialu w Dzienniku Polskim Piotr Ogórek komentuje temat trudności finansowych, z jakimi boryka się w ostatnich miesiącach miasto Kraków. Jako ofiara nieuchronnych cięć i zmian budżetowych wskazywana jest budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Wydaje się jednak, że pogłoski o „śmierci” tej dużej inwestycji na północy są zdecydowanie przesadzone i przedwczesne.

Nikt nigdy nie ukrywał, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej jest zadaniem trudnym i obarczonym szeregiem komplikacji, które powodują, że czas przygotowania zadania ciągnie się już kilkanaście miesięcy.

Konsekwencją tych właśnie problemów jest brak decyzji ZRID, a co za tym idzie brak możliwości rozpoczęcia realizacji tego zadania jeszcze w tym roku. Dlatego Zarząd Inwestycji Miejskich zaproponował zwrócenie do budżetu miasta kwoty 19,8 mln zł – gdyby tak się nie stało, niewykorzystane w danym roku pieniądze należało by uznać za stracone.

Czy to oznacza, że już obecnie to wyczekiwane przez mieszkańców zadanie można spisać na straty? Nic bardziej mylnego. Przesunięcie pieniędzy nie oznacza zagrożenia dla realizacji tego zadania. Na kolejne lata planowane są środki na budowę linii do Górki Narodowej w wymiarze zgodnym z umową z wykonawcą. Na początku przyszłego roku spodziewane jest uzyskanie decyzji ZRID, a wykonawca powinien rozpocząć prace po uzyskaniu rygoru natychmiastowej wykonalności, a więc wiosną 2020 roku.

 

Jan Machowski

rzecznik prasowy

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

pokaż metkę
Autor: JAN MACHOWSKI
Osoba publikująca: Katarzyna Pustułka
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-11-06
Data aktualizacji: 2019-11-06
Powrót

Zobacz także

Znajdź