Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Jeszcze więcej Krakowa na EXPO!

W Mediolanie trwa kolejny cykl poświęcony promocji polskiej turystyki – jako pierwsze zaprezentowane zostały Kraków i Małopolska. 

Każdemu z regionów, biorącemu udział w przedsięwzięciu (region małopolski, świętokrzyski, podlaski, kujawsko-pomorski, dolnośląski, lubelski oraz gminy nadmorskie i Warszawa), został przeznaczony tydzień, podczas którego miał możliwość pokazania swoich największych atrakcji. Motywem scalającym wszystkie Tygodnie Regionów jest jabłko, jako symbol polskiego pawilonu EXPO.

Scenariusz działań zaplanowanych na kolejne tygodnie wykorzystuje elementy sadu i jabłek bezpośrednio nawiązując do projektu pawilonu polskiego. Odwiedzający są zapraszani do Cudownej Krainy Jabłka - The Wonderland of Apple, z całą feerią barw i kształtów, atrakcyjnością, różnorodnością, pozytywną energią i ze smacznym polskim jabłkiem w roli głównej. Dziewięć tygodni aktywności i promocji Polski w strefie przed polskim pawilonem oraz w sali regionów łączy spójna, prosta opowieść o jabłku, które rośnie i dojrzewa w towarzystwie odwiedzających polski pawilon.               

Historia jabłka została ukazana na elementach scenografii, koszulkach animatorów, jest wykorzystywana także w komunikacji marketingowej poprzez nowoczesne ikony graficzne na elementach informacyjnych i w scenografii przestrzeni. Dzięki historii jabłka powstaje w ten sposób spójna całość 9 tygodni promocyjnych, wysuwając na pierwszy plan - zgodne z projektem unijnym oraz strategią Polskiej Organizacji Turystycznej - promocje regionów w zakresie turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. W ten sposób pozostaje w zgodzie z tematem tegorocznej Światowej Wystawy EXPO: „Wyżywienie planety, energia dla życia".

Podczas tygodnia małopolskiego, którego głównym bohaterem - będąc miastem wśród Włochów bardzo znanym - był Kraków, odwiedzający EXPO mogli posłuchać muzyki z elementami regionalnego folkloru oraz znanych piosenek folkowych w oryginalnych nowoczesnych aranżacjach, wszystko to w świetnym wykonaniu.  W pawilonie, w specjalnie przeznaczonej do promocji regionów strefie, zostały wyeksponowane symbole Krakowa i Małopolski, przede wszystkim – zgodnie z założeniem EXPO – regionalne produkty spożywcze. Liczne multimedia pozwalały na zapoznanie się z największymi atrakcjami regionu, proponując różnorodne gry i zabawy. Tradycyjnie nie zabrakło czerwonych korali, w których niemal każdy opuszczał nasz pawilon. Wszyscy goście byli częstowani jabłkami, również w postaci soku oraz „chipsów”, czyli suszonych kawałków jabłek oraz – cieszącymi się równie dużym powodzeniem – krakowskimi krówkami. Wieczorami natomiast przestrzeń rekreacyjna przed pawilonem zamieniała się w imprezę klubową, do której przyłączali się prawie wszyscy przechodzący obok pawilonu polskiego.

Działania w Mediolanie realizowane są przez POT w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem" - kampanii informacyjno-promocyjnej na rynku włoskim, której elementem jest udział w Światowej Wystawie EXPO 2015.

 

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: IZABELA HAUPT
Podmiot publikujący: Otwarty na świat
Data publikacji: 2015-07-16
Data aktualizacji: 2015-07-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź