Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

3 miliony Holendrów w zasięgu rażenia Krakowa!

Do przeszło 3 milionów Holendrów dotrze w październiku kampania promocyjna realizowana od kilku dni w Holandii przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie (ZOPOT) oraz Urząd Miasta Krakowa.

- Kampania realizowana jest na kilku płaszczyznach. Emitowane są spoty promocyjne w największej sieci kin w Holandii (Pathe), towarzyszy im kampania billboardowa w głównych miastach a także promocja w internecie – mówi Andrzej Pawluszek, wicedyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie. Założeniem kampanii jest dotarcie do przeszło 3 milionów Holendrów. Już od kilku dni w Amsterdamie, Rotterdamie, Utrechcie, Hadze oraz Eindhoven wiszą billboardy zachęcające do przyjazdu do Krakowa.

Przewodnim hasłem kampanii jest „Kraków. Come and Find Your Story". 3 miliony to plan minimum, liczymy na dotarcie do większej liczby odbiorców Ten optymizm znajduje jednak uzasadnienie w liczbach. Realizująca kampanię billboardową firma Clear Channel zakłada dotarcie do minimum 1 mln odbiorców, spoty Krakowa wyświetlane przed każdym filmem w kilkunastu największych miastach m.in. Amsterdamie, Rotterdamie, Utrechcie, Hadze i Eindhoven zobaczy przeszło pół miliona Holendrów. Obie kampanie potrwają do końca listopada, natomiast pod koniec października ruszają działania w Internecie. Wg planu kampania ma dotrzeć dodatkowo do przeszło 1,5 miliona internautów w Niderlandach. Kampania on line będzie prowadzona z jednej strony w oparciu o kanały mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter oraz Instagram, a także na platformach blogerskich oraz holenderskim odpowiedniku popularnego serwisu BuzzFeed – upcoming.nl.

Kraków konsekwentnie promuje się na rynku holenderskim, nie tylko poprzez udział w targach turystycznych.

- Realizujemy liczne prezentacje, konferencje a także wizyty prasowe i tour operatorskie. Te działania przynoszą wymierne rezultaty – komentuje Katarzyna Gądek, Zastępca Dyrektora Wydziału Promocji i Turystyki UMK. Jak zaznacza Dyrektor Rafał Perłowski z magistrackiego Wydziału Promocji, wg badań Małopolskiej Organizacji Turystycznej w ubiegłym roku liczba holenderskich turystów, którzy odwiedzili Kraków podwoiła się. MOT szacuje, ze 77 tyś. Holendrów odwiedziło stolicę Małopolski. Warto podkreślić znakomitą współpracę nie tylko podczas realizowanej kampanii, ale również w cyklicznym organizowaniu wizyt dziennikarskich oraz branżowych.

- Tylko w tym roku Urząd Miasta Krakowa i POT wspólnie zorganizowali kilkanaście wizyt branżowych oraz prasowych m.in. dla trzech największych dzienników w Holandii De Telegraaf, Algemeen Dagblad i De Volkskrant. Czy możemy więc spodziewać się kolejnej fali turystów z Holandii? Wygląda na to, że tak. W maju tego roku KLM otworzył bezpośrednie połączenie lotnicze z Amsterdamu a stolica Małopolski jest coraz chętniej uwzględniana przez holenderskich touroperatorów w ich ofertach. W 2014 i 2015 roku Kraków został uznany przez prestiżowy portal Zoover jako najlepsza destynacja turystyczna w Europie a branżowy magazyn branży turystycznej M!CE&Travel przyznał Miastu nagrodę trend destynacji 2014 r.

Kampania promocyjna w Holandii realizowana jest w ścisłej kooperacji ZOPOT Amsterdam oraz Urzędu Miasta Krakowa. Koszt przedsięwzięcia to przeszło 50 tyś. euro i w całości pochodzi z budżetów Krakowa oraz ZOPOT.

pokaż metkę
Autor: DOMINIKA BIESIADA
Osoba publikująca: IZABELA HAUPT
Podmiot publikujący: Otwarty na świat
Data publikacji: 2015-10-22
Data aktualizacji: 2015-10-27
Powrót

Zobacz także

Znajdź