Piąta edycja kampanii „Light it Up Blue” w Krakowie
W sobotę, 2 kwietnia pieszo-rowerową kładkę im. o. Bernatka, łączącą Kazimierz i Podgórze rozświetliły niebieskie światła. Kraków bowiem już po raz piąty brał udział w kampanii „Light it Up Blue” z okazji Światowego Dnia Autyzmu.
Światowy Dzień Autyzmu został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2008 roku. Międzynarodowa wspólnota zajmująca się problematyką autyzmu, skupiona wokół organizacji Autism Speaks, rozpoczęła wówczas kampanię społeczną „Light it Up Blue”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem autyzmu – choroby, która dotyka w obecnych czasach coraz więcej dzieci – poprzez podświetlanie na kolor niebieski ważnych obiektów, kluczowych zabytków i ikon architektury oraz inżynierii.
W ubiegłym roku, ponad 18 tysięcy obiektów na całym świecie zostało podświetlonych na niebiesko. W tegorocznej edycji kampanii niebieskimi światłami rozbłysnęły po raz kolejny m.in.: Empire State Building w Nowym Jorku, CN Tower w Toronto, Statua Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro, pomnik Wielkiego Buddy w japońskim Kobe, Kanał Panamski, Opera w Sydney oraz dziesiątki innych rozpoznawalnych budynków.
Informacje o kampanii „Light it Up Blue” znajdują się pod adresem www.lightitupblue.org. O działalności organizacji Autism Speaks przeczytać można na stronie www.autismspeaks.org.