Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Piąta edycja kampanii „Light it Up Blue” w Krakowie

W sobotę, 2 kwietnia pieszo-rowerową kładkę im. o. Bernatka, łączącą Kazimierz i Podgórze rozświetliły niebieskie światła. Kraków bowiem już po raz piąty brał udział w kampanii „Light it Up Blue” z okazji Światowego Dnia Autyzmu.

Światowy Dzień Autyzmu został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2008 roku. Międzynarodowa wspólnota zajmująca się problematyką autyzmu, skupiona wokół organizacji Autism Speaks, rozpoczęła wówczas kampanię społeczną „Light it Up Blue”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem autyzmu – choroby, która dotyka w obecnych czasach coraz więcej dzieci – poprzez podświetlanie na kolor niebieski ważnych obiektów, kluczowych zabytków i ikon architektury oraz inżynierii.

W ubiegłym roku, ponad 18 tysięcy obiektów na całym świecie zostało podświetlonych na niebiesko. W tegorocznej edycji kampanii niebieskimi światłami rozbłysnęły po raz kolejny m.in.: Empire State Building w Nowym Jorku, CN Tower  w Toronto, Statua Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro, pomnik Wielkiego Buddy w japońskim Kobe, Kanał Panamski, Opera w Sydney oraz dziesiątki innych rozpoznawalnych budynków.

Informacje o kampanii „Light it Up Blue” znajdują się pod adresem  www.lightitupblue.org. O działalności organizacji Autism Speaks przeczytać można na stronie  www.autismspeaks.org.

pokaż metkę
Osoba publikująca: IZABELA HAUPT
Podmiot publikujący: Otwarty na świat
Data publikacji: 2016-04-01
Data aktualizacji: 2016-04-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź