Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Krakowianie podzieleni ws. Trasy Łagiewnickiej

Budowa Trasy Łagiewnickiej coraz bliżej. Jednak nie wszyscy mieszkańcy Krakowa są z tego powodu zadowoleni. Część z nich sprzeciwia się nierespektowaniu uchwały kierunkowej do prezydenta zakładającej, że nowa droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz skrzyżowania jednopoziomowe. Rozmawiano o tym podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury.

Budowa trasy ma ruszyć dokładnie za rok, w lutym 2018. Tymczasem powstało Stowarzyszenie na Rzecz Zmiany Trasy Łagiewnickiej, założone przez niezadowolonych krakowian. Stowarzyszenie chce storpedować plany rozpoczęcia budowy, złożyło w tej sprawie wniosek do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o unieważnienie decyzji środowiskowej.

O co dokładnie chodzi mieszkańcom? Twierdzą oni, że koncepcja trasy jest niezgodna z uchwałą kierunkową Rady Miasta Krakowa. Jak mówił Radosław Wroński z Forum na Rzecz Czystego Powietrza, rada miasta wzywała m.in. do rezygnacji z bezkolizyjnych węzłów na rzecz zwykłych skrzyżowań, a nie zostało to w ogóle uwzględnione. Mieszkańcy są tez oburzeni faktem, że trasa będzie przebiegać w zbyt małej odległości od zabudowy mieszkalnej. Twierdzą też, że najpierw powinny powstać trasy - Zwierzyniecka i Pychowicka, a dopiero potem Łagiewnicka. Obawiają się, że na Trasę Łagiewnicką przeniesie się ruch tranzytowy z IV obwodnicy. Obawy te odrzucał Jerzy Marcinko, prezes spółki Trasa Łagiewnicka. Wyjaśniał, że zadaniem Trasy Łagiewnickiej jest przeniesienie na nią ruchu nie z IV, a z II obwodnicy miasta.

Na zarzuty mieszkańców dotyczące nierespektowania uchwały kierunkowej odpowiadał z kolei Krzysztof Migdał, dyrektor ds. technicznych Trasy Łagiewnickiej. Twierdził, że koncepcja trasy wynika z decyzji środowiskowej, w związku z czym możliwe są tylko niewielkie korekty.

Jeśli chodzi o koszty budowy trasy, wyniosą one 802 miliony zł. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2020 r.

Ponadto komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał: w sprawie przyjęcia i ogłoszenie tekstu jednolitego uchwały nr XLIV/544/08 Rady Miasta Krakowa z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu pojazdami Komunikacji miejskiej w Krakowie (druk nr 1565); w sprawie ustalenia opłat za usunięcie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających w roku 2017 (druk nr 1566); w sprawie przyjęcia i ogłoszenie jednolitego tekstu uchwały nr LXIII/581/04 w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek osobowych (druk nr 1691); uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2017.

pokaż metkę
Autor: Błażej Siekierka
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta i Dzielnic Krakowa
Data publikacji: 2017-02-14
Data aktualizacji: 2017-02-14
Powrót

Zobacz także

Znajdź