Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Biletomaty na kartę sprawdzają się

Dziś minął miesiąc odkąd pod Wawelem zaczęły kursować autobusy wyposażone w nowoczesne automaty biletowe, w których opłaty można dokonać tylko przy pomocy karty płatniczej. Wbrew informacjom co jakiś czas pojawiającym się w prasie większość pasażerów zadowolona jest z takiego rozwiązania – takie spostrzeżenia odnotowujemy sami, przytacza je także przewoźnik. Krakowianie doceniają przede wszystkim szybkość z jaką można zakupić bilety oraz kompaktowe rozmiary urządzeń. Oczywiście zdarzają się głosy negatywne, jednak w porównaniu z liczbą przewożonych pasażerów ich ilość jest znikoma.

Chcemy zaznaczyć, że wprowadzenie do ruchu nowych autobusów wyposażonych w automaty biletowe z możliwością wnoszenia opłat wyłącznie przy pomocy kart płatniczych odbyło się z jednoczesnym wycofaniem z ruchu kilkudziesięciu pojazdów nie posiadających w ogóle automatów do sprzedaży biletów. Natomiast urządzenia zainstalowane w kursujących wcześniej autobusach firmy Mobilis w części zostały przeniesione do autobusów operatora MPK S.A. w Krakowie.

Wybór automatów z płatnością kartą podyktowany był wieloma czynnikami. Wśród nich były pozytywne doświadczenia innych miast. Przykładowo, we Wrocławiu wszystkie pociągi tramwajowe wyposażone są wyłącznie w takie urządzenia. Pomimo początkowych krytycznych głosów obecnie nie ma większych problemów z korzystaniem z automatów tylko na karty płatnicze. W Warszawie w sporej części autobusów operatora MZA znajdują się także tego typu automaty. Również Olsztyn, który odbudowuje swoją sieć tramwajową, zdecydował się na zastosowanie w swoich pojazdach identycznych urządzeń. W przyszłości takie urządzenia pojawią się w Łodzi, która planuje zainstalować je w przeszło 500 pojazdach komunikacji miejskiej.

Podstawowym czynnikiem przemawiającym za zainstalowaniem tego typu automatów do sprzedaży biletów była ich niska awaryjność i mniejsza podatność na uszkodzenia. Niestety, przyczyną większości awarii tradycyjnych automatów są działania pasażerów, którzy wrzucają do automatów rozmaite przedmioty, które nie powinny się tam znaleźć, począwszy od guzików i obcego bilonu a skończywszy na złożonych banknotach.

Cały czas rozwijana jest sieć stacjonarnych automatów Krakowskiej Karty Miejskiej. W tej chwili na ulicach naszego miasta zainstalowanych jest 86 tego typu urządzeń, przyjmujących zarówno bilon, banknoty jak i karty płatnicze. Do końca bieżącego roku liczba automatów KKM wzrośnie o kolejne 20 sztuk. Zachęcamy do zakupu biletu okresowego, zapisanego na Krakowskiej Karcie Miejskiej. Takie rozwiązanie jest najwygodniejsze, najbezpieczniejsze i najtańsze.

Zachęcamy również pasażerów do skorzystania z możliwości zakupu biletu poprzez telefon komórkowy. Obecnie, bilety Komunikacji Miejskiej w Krakowie sprzedaje trzech operatorów, dzięki czemu posiadacz każdego telefonu komórkowego, nawet starszego typu, może zapłacić w ten sposób opłatę za przejazd. W naszej opinii jest to najbezpieczniejszy sposób wnoszenia opłat za przejazd, ponieważ wyklucza konieczność noszenia przy sobie zarówno pieniędzy jak i kart płatniczych.

Piotr Hamarnik

ZIKIT

pokaż metkę
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2014-09-01
Data aktualizacji: 2014-09-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź