Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Tramwaj ma pod górkę

Nowoczesna linia tramwajowa, rozbudowane ścieżki rowerowe i parking park&ride, tak wygląda koncepcja przebudowy pętli Krowodrza Górka w ramach planowanej budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. Nie wszystko jednak jawi się w różowych barwach, radni z Komisji Infrastruktury mieli zastrzeżenia do proponowanych projektów.

Za mała ilość miejsc parkingowych i daleka odległość od parkingu do pętli tramwajowej - takie przede wszystkim zarzuty mieli radni z Komisji Infrastruktury. Początkowa koncepcja zakładała budowę dwóch parkingów, każdy ze 150 miejscami parkingowymi. W obecnej wersji projekt obejmuje tylko jeden parking na 100 miejsc. Budowie drugiego parkingu sprzeciwili się niektórzy mieszkańcy. Ponadto parking będzie oddzielony od pętli tramwajowej czteropasmową drogą, co nie podoba się radnym miejskim, szczególnie reprezentantom dzielnicy IV.

– Nie może tak być, że pokonanie trasy od parkingu do tramwaju zajmuje dłużej niż przejazd samochodem, a biorąc pod uwagę taki układ to jest bardzo prawdopodobne – mówił radny miejski Jakub Kosek, który jest także przewodniczącym Rady Dzielnicy IV. – Proponuję, żeby zaprojektować pomiędzy pętlą a drogą dodatkowe miejsca parkingowe, gdyż jestem przekonany, że ilość miejsc na planowanym parkingu nie wystarczy – proponował Jakub Kosek.

Zarzuty do projektu miała również radna miejska Teodozja Maliszewska, która także jest radną dzielnicy IV. Według niej wiele z ważnych opinii i propozycji mieszkańców nie znalazło się w koncepcji, mimo że został przeprowadzony szereg konsultacji w tej sprawie. – Byłam organizatorką spotkań z mieszkańcami. Prezentowany wariant różni się od tego, który był poddany konsultacjom, dlatego chciałabym się dowiedzieć, które punkty podjęte podczas konsultacji zostały wzięte pod uwagę w tym planie, a co zostało zmienione? – pytała radna Teodozja Maliszewska.

Dyrektorzy z ZIKiT-u przyznali, że część z proponowanych zmian nie przeszła na etapie wydawania decyzji środowiskowej, wielu pomysłom przeszkodziły także istniejące plany zagospodarowania przestrzennego. – Przede wszystkim dostosowano się do opinii mieszkańców w sprawie zminimalizowania liczby punktów przecięcia drogi z linią tramwajową – mówił Krzysztof Migdał, dyrektor ds. inwestycji ZIKiT.

Według opinii wielu radnych takie rozwiązanie nie polepszy problemów komunikacyjnych w tym rejonie. – Przede wszystkim parking i jego usytuowanie nie spełni swojej roli. Ta koncepcja jest zbyt skomplikowana, a zastosowane rozwiązania są niepraktyczne. Osoby przyjeżdżające do Krakowa, chcące zostawić samochód na parkingu będą mijały pętlę, a potem pieszo będą do niej wracać – mówił radny Grzegorz Stawowy.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej wraz z rozjazdem z kierunku Azorów ma kosztować ok. 363 mln zł. Realizację planuje się na lata 2016-2019.

pokaż metkę
Autor: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący:
Data publikacji: 2015-03-10
Data aktualizacji: 2015-03-10
Powrót

Zobacz także

Znajdź