Biznes rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

„Parking dla samolotów” na Kraków Airport jest już gotowy!

Dwa lata pracy i 24 tys. m sześc. wylanego betonu - to tylko krótka statystyka przedstawiająca obraz przedsięwzięcia, jakim jest nowa płyta postojowa na podkrakowskim lotnisku w Balicach.

23 lipca po raz pierwszy samoloty zaparkowały na nowej, północno–wschodniej części płyty. Dzięki jej rozbudowie oraz oraz modernizacji terminalu port zwiększy dostępną liczbę stanowisk o pięć, co pozwoli na równoczesne stacjonowanie 22 statków powietrznych (o kodzie referencyjnym C, czyli o rozpiętości skrzydeł od 24 do 36 metrów). Zmienił się również układ płyty postojowej i wszystkie stanowiska mają teraz więcej przestrzeni, co ułatwi obsługę parkujących samolotów oraz ich tankowanie.

- Dzięki rozbudowie płyty będziemy mogli przyjąć więcej samolotów, co przekłada się na większą liczbę pasażerów. Kolejna korzyść to poszerzenie oferty handlowej dla przewoźników, którym możemy teraz zaproponować więcej miejsc na bazowanie samolotów - podkreśla Jan Pamuła, Prezes Kraków Airport.

Prace budowlane były realizowane w samym sercu czynnego lotniska, pomiędzy ciągle poruszającymi się samolotami. Teren, na którym prowadzona była rozbudowa z każdej strony był otoczony czynnymi drogami kołowania. Wymagało to odpowiedniej organizacji robót oraz ścisłej współpracy Generalnego Wykonawcy ze służbami portu - operacyjnymi, energetycznymi, eksploatacyjnymi oraz Służbą Ochrony Lotniska, a także kontrolerami ruchu lotniczego.

- Zachowując wszystkie normy bezpieczeństwa udało się przeprowadzić ten proces właściwie bez ograniczania możliwości przyjmowania i obsługi statków powietrznych oraz bez żadnych incydentów, co niewątpliwie należy uznać za spore osiągnięcie – zwraca uwagę Jan Pamuła.

Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu „Port Lotniczy w Krakowie – rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności. Koszt prac wyniósł ponad 43 mln zł, z czego niemal 18 mln to dofinansowanie unijne.

Rozbudowa płyty postojowej jest częścią wielkiego programu inwestycyjnego Kraków Airport, obejmującego także rozbudowę i modernizację terminala pasażerskiego wraz z kładką łączącą ten obiekt z parkingiem, hotelem i nową stacją kolejową, przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz modernizację dróg kołowania.

pokaż metkę
Autor: DOMINIKA BIESIADA
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2015-07-23
Data aktualizacji: 2015-07-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź