Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Mundur w komunikacji miejskiej łagodzi obyczaje

Od 1 lutego krakowscy kontrolerzy przeprowadzili ponad 7 tysięcy kontroli w tramwajach i autobusach. Od lutego sprawdzaniem biletów na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, zajmuje się firma Renoma.

W Krakowie obecnie pracuje na trzy zmiany ponad 100 kontrolerów, z czego połowa działa w charakterystycznych służbowych strojach, natomiast pozostali działają w cywilnych ubraniach. Pierwsze wnioski wskazują na to, że system mieszanego ubioru jest konieczny, bo kontrolerzy w granatowych strojach są wprawdzie cieplej przyjmowani przez pasażerów, ale za to mają niższą skuteczność docierania do osób, które jeżdżą bez biletu.

W ciągu dwóch tygodni przeprowadzono 7700 kontroli, wydano 2268 wezwań do zapłaty oraz w 891 przypadkach pasażerowie opłacili „przejazd na gapę” u kontrolera gotówką lub kartą. Zgodnie z umową, firma w ciągu miesiąca, powinna przeprowadzić co najmniej 15 tysięcy kontroli (w okresie wakacyjnym 10,5 tys.). Miesięcznie kontrolerzy powinni także wystawić 6 tysięcy opłat dodatkowych (w wakacje mniej – 4.200). Liczby te zostały ustalone na podstawie statystyk z ubiegłych lat.

Krakowianie powoli przyzwyczajają się do nowych kontrolerów i odbierają ich pozytywnie. - Od początku naszej działalności w Krakowie nie odnotowaliśmy żadnego przypadku agresji ze strony „gapowiczów”, co jest ewenementem w naszej pracy. Można śmiało powiedzieć, że mundur łagodzi obyczaje – powiedział Marcin Bonisławski z Renomy, dodając, że niektórzy pasażerowie na ich widok wysiadają z pojazdu albo szybko kasują bilety. Opcja mieszana jest więc optymalna, żeby nasza praca była w pełni skuteczna.

Kontrolerzy pracują 24 godziny na dobę i są wyposażeni w elektroniczne czytniki, przez co wszystkie kontrole są od razu rejestrowane w systemie.

Przypominamy także, że Biuro Obsługi Pasażerów oraz miejsce przyjmowania wniosków i zażaleń znajduje przy ul. Wileńskiej 2a (przecznica od al. 29 Listopada), a nie jak wcześniej przy ul. Wawrzyńca. Punkt czynny jest: w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki w godz. 8-16 oraz w środy w godz. 10-18. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 12 306 77 11.

pokaż metkę
Autor: ANNA WAWRUCH
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2016-02-12
Data aktualizacji: 2016-02-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź