Trwa szlifowanie torowisk
Kiedy miasto śpi, na torowisku pracuje szlifierka torowa. Jej zadaniem jest wygładzenie nierówności wytwarzających się na powierzchni tocznej szyn, a tym samym redukcja hałasu oraz zapewnienie komfortu przejazdu pasażerom. Na te roboty zostało przeznaczonych ok. 1,1 mln zł. Prace zakończą w pierwszej połowie grudnia.
Regularne szlifowanie szyn pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk, co przekłada się w znacznym stopniu na redukcję hałasu tramwajowego. Cichszy przejazd tramwaju to również lepszy komfort dla pasażerów. Szlifowanie jest jednym z cyklicznych działań konserwacyjnych, którym podlega cała krakowska sieć tramwajowa.
W zeszłym roku wyszlifowanych zostało ok. 35 km pojedynczego toru za kwotę niespełna 3 mln zł (m.in.: tunel KST, odcinek rondo Grzegórzeckie – estakada tramwajowa wraz z estakadą, tzw. pierwsza obwodnica, odcinek od ul .Brożka do Kampusu UJ).
W ramach tegorocznego szlifowania – specjalistyczna maszyna pojawiła się na odcinkach: rondo Mogilskie – Lubicz – wiadukt kolejowy, węzeł „Pawia KST” – pętla „Kamienna”. Obecnie pracuje na fragmentach: pętla „Mały Płaszów” – węzeł „Saska Estakada”, pętla „Widok” – pętla „Bronowice”.
Szlifierka pojawi się również w tych miejscach:
- rondo Grzegórzeckie – rondo Mogilskie
- węzeł „Stary Kleparz” – ul. Długa – pętla „Kamienna”
- pętla „Kamienna” – ul. Bratysławska
- węzeł „Korona” – ul. Limanowskiego – ul. Wielicka – cmentarz Podgórski
- węzeł „Na Zjeździe” – ul. Podgórska
- węzeł „Wielicka Estakada” – węzeł „Nowosądecka”.
W sumie wyszlifowanych zostanie dziesięć odcinków torowisk tramwajowych – 20 km pojedynczego toru.