Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Trwa szlifowanie torowisk

Kiedy miasto śpi, na torowisku pracuje szlifierka torowa. Jej zadaniem jest wygładzenie nierówności wytwarzających się na powierzchni tocznej szyn, a tym samym redukcja hałasu oraz zapewnienie komfortu przejazdu pasażerom. Na te roboty zostało przeznaczonych ok. 1,1 mln zł. Prace zakończą w pierwszej połowie grudnia.

Fot. ZDMK

Regularne szlifowanie szyn pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk, co przekłada się w znacznym stopniu na redukcję hałasu tramwajowego. Cichszy przejazd tramwaju to również lepszy komfort dla pasażerów. Szlifowanie jest jednym z cyklicznych działań konserwacyjnych, którym podlega cała krakowska sieć tramwajowa.

W zeszłym roku wyszlifowanych zostało ok. 35 km pojedynczego toru za kwotę niespełna 3 mln zł (m.in.: tunel KST, odcinek rondo Grzegórzeckie – estakada tramwajowa wraz z estakadą, tzw. pierwsza obwodnica, odcinek od ul .Brożka do Kampusu UJ).

W ramach tegorocznego szlifowania – specjalistyczna maszyna pojawiła się na odcinkach: rondo Mogilskie – Lubicz – wiadukt kolejowy, węzeł „Pawia KST” – pętla „Kamienna”. Obecnie pracuje na fragmentach: pętla „Mały Płaszów” – węzeł „Saska Estakada”, pętla „Widok” – pętla „Bronowice”.

Szlifierka pojawi się również w tych miejscach:

  • rondo Grzegórzeckie – rondo Mogilskie
  • węzeł „Stary Kleparz” – ul. Długa – pętla „Kamienna”
  • pętla „Kamienna” – ul. Bratysławska
  • węzeł „Korona” – ul. Limanowskiego – ul. Wielicka – cmentarz Podgórski
  • węzeł „Na Zjeździe” – ul. Podgórska
  • węzeł „Wielicka Estakada” – węzeł „Nowosądecka”.

W sumie wyszlifowanych zostanie dziesięć odcinków torowisk tramwajowych – 20 km pojedynczego toru.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-09-17
Data aktualizacji: 2021-09-20
Powrót

Zobacz także

Znajdź