górne tło

Kultura Na Widoku w Nowej Hucie

Pod byłym kinem Światowid znajdziecie nietypowy regał - instalację Kultura Na Widoku. Podświetlany nocą regał jest wypełniony wirtualnymi książkami, filmami, muzyką i grami, z których można korzystać pobierając je za pomocą kodów QR i linków. Projekt towarzyszący tegorocznej edycji Grolsch ArtBoom Festivalu jest pomysłem Legalnej Kultury. Polecamy, skanujcie!

Na regałach Kultura Na Widoku można znaleźć szeroki wybór utworów – począwszy od dzieł literackich Norwida i Konopnickiej, kończąc na najnowszych bestsellerach książkowych, czy bijących rekordy popularności hitach muzycznych. By pobrać znajdujące się na regałach treści wystarczy połączyć się z udostępnioną za darmo siecią wi-fi i pobrać wybrany utwór za pomocą kodu QR lub linku. Wszystkie udostępniane dzieła linkują do legalnego źródła, które odbiorcy będą mogli poznać i korzystać z niego również po zakończeniu kampanii.

 

Ogólnopolski projekt Kultura Na Widoku, którego celem jest promocja legalnych źródeł kultury oraz uczczenie rocznicy 25 lecia Wolności wystartował oficjalnie 29 maja w Warszawie. Nowa Huta to kolejne po Łodzi i Opolu miejsce, do którego zawitały specjalne regały oferujące dostęp do ponad 600 zdigitalizowanych książek, filmów, gier i utworów muzycznych. Zawartość regałów dostępna za darmo, albo w bardzo atrakcyjnych cenach dla wszystkich odbiorców korzystających z urządzeń mobilnych.

 

Głównym celem kampanii jest promocja świadomego i legalnego uczestnictwa w kulturze. Realizując projekt Kultura Na Widoku Fundacja pragnie poszerzać wiedzę na temat istnienia nowoczesnego i łatwego dostępu do kultury z legalnych źródeł, uświadamiając odbiorcom, że są one owocami transformacji i stanowią wspólne dobro, za które ponosimy odpowiedzialność.

 

Fundacja Legalna Kultura chce zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, że wywalczona przed ćwierćwieczem wolność to nie tylko prawo do głoszenia politycznych poglądów, ale także prawo do swobodnego, nieskażonego ideologią dostępu do kultury i sztuki.

 

I uświadomienie Polakom, jaką drogę przeszła kultura od podziemnych czasów „Solidarności” do współczesnej epoki społeczeństwa cyfrowego. Dlatego też na piątym z regałów, zatytułowanym „Wolność nie ma granic” można znaleźć dokumenty z czasów „Solidarności” wydane w podziemiu w latach 1976 – 1989, a projekt Kultura Na Widoku został wyróżniony Patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. 25-lecie Wolności.

 

Szczegóły dotyczące całego projektu Kultura Na Widoku znajdziecie tutaj http://legalnakultura.pl/pl/legalna-kultura/dzialamy/blog/764,kultura-na-widoku-od-solidarnosci-do-cyfrowej-rzeczywistosci),

 

Szczegółowy opis i program festiwalu: www.artboomfestival.pl

Zapraszamy do Nowej Huty!

Grolsch ArtBoom Festival - to największe i najważniejsze wydarzenie prezentujące w Krakowie sztukę współczesną, zarówno polską, jak i zagraniczną. Spośród innych festiwali poświęconych sztuce wyróżnia go to, że dzieła przygotowane na festiwal są prezentowane w przestrzeni publicznej miasta, dzięki czemu może zobaczyć je każdy – nie tylko osoby związane ze środowiskiem sztuki. Dzieła wchodzą w interakcję z otoczeniem i pobudzają przechodniów do refleksji nad rzeczywistością. Co roku w czerwcu, w Krakowie swoje projekty prezentują najwybitniejsi i najciekawsi współcześni twórcy. Dotychczas byli wśród nich m.in. Jenny Holzer, David Černý, Pavel Büchler, Marcin Maciejowski, Pipilotti Rist, Joanna Rajkowska, Paweł Althamer, Mirosław Bałka, Grzegorz Sztwiertnia, Grupa Twożywo, Guy Ben-Ner, Robert Kuśmirowski i Grzegorz Drozd. Dyrektorem artystycznym festiwalu jest Małgorzata Gołębiewska, a organizuje go Krakowskie Biuro Festiwalowe. Więcej: www.artboomfestival.pl

Grolsch. Provokes independent thinking and action - Grolsch to jedyna marka, która poprzez wspieranie kultury i ekspresji kreatywnej prowokuje do niezależnego myślenia i działania. To marka dla wszystkich tych, którzy cenią kulturę, chodzą do kina, teatru, na koncerty, czytają książki lub sami tworzą w domowym zaciszu. Niezależny charakter marki wyraża się w przykuwających uwagę opakowaniach (butelka Swingtop) i głębokim chmielowym aromacie. Grolsch to najlepsze piwo super premium, prosto z Holandii. Produkowany jest w Enschede, w jednym z najbardziej ekologicznych browarów w Europie. Swój doskonały smak zawdzięcza unikanej technice warzenia w niskiej temperaturze. Grolsch zawiera 5% alkoholu. Najlepiej smakuje podawane w temperaturze 6-8 stopni C. Grolsch to marka dystrybuowana przez Kompanię Piwowarską od sierpnia 2009 roku. Grolsch w Polsce patronuje niezależnym wydarzeniom artystycznym, promuje kulturę i umożliwia konsumentom szerszy dostęp do niej.

Krakowskie Biuro Festiwalowe to wiodąca polska instytucja realizująca najważniejsze wydarzenia kulturalne w skali kraju i Europy. Organizuje prestiżowe festiwale: Misteria Paschalia i Sacrum Profanum, jest także promotorem takich projektów kulturalnych jak: FMF - Festiwal Muzyki Filmowej, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Off Plus Camera, Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia, czy literacki Festiwal Conrada. KBF jest także wydawcą magazynu Karnet, zarządza powstającym centrum kongresowym ICE oraz Krakowską Komisją Filmową, administruje punktami sieci informacji miejskiej InfoKraków, a także prowadzi portal Krakow.travel. Więcej: www.biurofestiwalowe.pl