górne tło

Nie jesteś sam: kursy dla nauczycieli

Jak radzić sobie w pracy z uczniami z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami psychicznymi? To główny temat seminarium, które dziś (29.10) o godz. 15.15 odbywa się w sali Obrad RMK. Spotkanie w Magistracie inauguruje cykl kompleksowych szkoleń dla nauczycieli. W wdarzeniu udział weźmie Katarzyna Cięciak, zastępca Prezydenta Krakowa.

„NIE JESTEŚ SAM - wsparcie nauczyciela w pracy z uczniem z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami psychicznymi” to program realizowany w ramach porozumienia o współpracy Gminy Miejskiej Kraków z Uniwersytetem Jagiellońskim.


Cykl szkoleń, które dziś zostaną zainaugurowane w Magistracie skierowany jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów oraz psychologów szkolnych na co dzień stykających się z problematyką zaburzeń emocjonalnych osób w wieku rozwojowym. Założeniem proponowanego szkolenia jest nie tylko umożliwienie uczestnikom szkolenia poszerzania wiedzy, ale też doskonalenie umiejętności praktycznych związanych z opieką pedagogiczną, profilaktyką i interwencją kryzysową. 


Szkolenie prowadzone będzie głównie przez pracowników Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Collegium  Medicum  Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szpitala Uniwersyteckiego na co dzień pracujących z młodzieżą z problemami psychicznymi i zagrożoną patologią społeczną. 


PROGRAM  KURSU:
Wykłady wprowadzające - 29 październik godz. 15.15, Sala Obrad  (dla wszystkich uczestników kursu)
1.    Rozwój psycho-bio-społeczny: norma i patologia.
2.    Psychopatologia i problemy emocjonalne w okresie rozwojowym. 
Ścieżka adolescencyjna
1.    Zaburzenia zachowania i Zaburzenia hiperkinetyczne - 19 listopada
2.    Zaburzenia lękowe oraz zaburzenia odżywiania – 10 grudnia
3.    Depresja, autoagresja, samobójstwa – 7 stycznia
4.    Alkohol, narkotyki, dopalacze – rozpoznawanie i postępowanie – 18 luty
5.    Psychopatologia w kontekście nowych mediów – 17 marca
6.    Zaburzenia psychoseksualne – 21 kwietnia
7.    Zaburzenia psychotyczne – 12 maja
Ścieżka dziecięca 
1.    Zachowania  niepokojące w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – 26 listopada
2.    Całościowe zaburzenia rozwoju – 17 grudnia
3.    Upośledzenie umysłowe i specyficzne zaburzenia umiejętności szkolnych – 14 stycznia
4.    Zaburzenia opozycyjno buntownicze i Zaburzenia hiperkinetyczne – 25 luty
5.    Programy profilaktyczne i interwencje terapeutyczne w okresie wczesnodziecięcym – 31 marca
6.    Przemoc i nadużycia – 28 kwietnia
7.    U progu adolescencji – dziecięca specyfika zaburzeń psychicznych rozpoczynających się w wieku starszym  – 2 czerwca