Jak radzić sobie w pracy z uczniami z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami psychicznymi? To główny temat seminarium, które dziś (29.10) o godz. 15.15 odbywa się w sali Obrad RMK. Spotkanie w Magistracie inauguruje cykl kompleksowych szkoleń dla nauczycieli. W wdarzeniu udział weźmie Katarzyna Cięciak, zastępca Prezydenta Krakowa.
„NIE JESTEŚ SAM - wsparcie nauczyciela w pracy z uczniem z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami psychicznymi” to program realizowany w ramach porozumienia o współpracy Gminy Miejskiej Kraków z Uniwersytetem Jagiellońskim.
Cykl szkoleń, które dziś zostaną zainaugurowane w Magistracie skierowany jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów oraz psychologów szkolnych na co dzień stykających się z problematyką zaburzeń emocjonalnych osób w wieku rozwojowym. Założeniem proponowanego szkolenia jest nie tylko umożliwienie uczestnikom szkolenia poszerzania wiedzy, ale też doskonalenie umiejętności praktycznych związanych z opieką pedagogiczną, profilaktyką i interwencją kryzysową.
Szkolenie prowadzone będzie głównie przez pracowników Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szpitala Uniwersyteckiego na co dzień pracujących z młodzieżą z problemami psychicznymi i zagrożoną patologią społeczną.
PROGRAM KURSU:
Wykłady wprowadzające - 29 październik godz. 15.15, Sala Obrad (dla wszystkich uczestników kursu)
1. Rozwój psycho-bio-społeczny: norma i patologia.
2. Psychopatologia i problemy emocjonalne w okresie rozwojowym.
Ścieżka adolescencyjna
1. Zaburzenia zachowania i Zaburzenia hiperkinetyczne - 19 listopada
2. Zaburzenia lękowe oraz zaburzenia odżywiania – 10 grudnia
3. Depresja, autoagresja, samobójstwa – 7 stycznia
4. Alkohol, narkotyki, dopalacze – rozpoznawanie i postępowanie – 18 luty
5. Psychopatologia w kontekście nowych mediów – 17 marca
6. Zaburzenia psychoseksualne – 21 kwietnia
7. Zaburzenia psychotyczne – 12 maja
Ścieżka dziecięca
1. Zachowania niepokojące w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – 26 listopada
2. Całościowe zaburzenia rozwoju – 17 grudnia
3. Upośledzenie umysłowe i specyficzne zaburzenia umiejętności szkolnych – 14 stycznia
4. Zaburzenia opozycyjno buntownicze i Zaburzenia hiperkinetyczne – 25 luty
5. Programy profilaktyczne i interwencje terapeutyczne w okresie wczesnodziecięcym – 31 marca
6. Przemoc i nadużycia – 28 kwietnia
7. U progu adolescencji – dziecięca specyfika zaburzeń psychicznych rozpoczynających się w wieku starszym – 2 czerwca