górne tło

Jak nas widzą za granicą?

„Polska – Come and find your story” - taki tytuł nosiła zagraniczna kampania wizerunkowa naszego kraju. W akcji aktywnie uczestniczył także Kraków. O efektach tego przedsięwzięcia rozmawiano podczas posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki.

- Twórcom kampanii zależało m.in. na pokazaniu odbiorcom, że przyjazd do Polski dostarczy im niezapomnianych wrażeń, które na zawsze pozostaną w ich pamięci – tak jak pamięta się bajki z dzieciństwa. Kraków włączył się w działania Polskiej Organizacji Turystycznej i zaaplikował bajkową konwencję również w swoich reklamach. Stąd wziął się pomysł na to, aby „ambasadorem” Krakowa została tytułowa bohaterka „Kopciuszka” – tak o kampanii mówił Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK. Akcja promocyjna była prowadzona na przełomie 2014 i 2015 roku zarówno w mediach polskich, jak i zagranicznych. Reklama była wyświetlana w Europie, Bliskim Wschodzie, USA, Azji i Afryce. Dodatkowo można było ja zobaczyć na stronach internetowych CNN, a także na ekranach ledowych na lotniskach międzynarodowych w USA. Przewodniczący Komisji Aleksander Miszalski dopytywał: — Jaki był odbiór kampanii za granicą? Czy prowadzone są jakieś statystyki odnośnie wejść na stronę internetową Krakowa w okresie trwania akcji? Niestety według informacji urzędników, nie były prowadzone statystki odnoszące się konkretnie do tej kampanii. Radny Włodzimierz Pietrus zaproponował, by domena Magiczny Kraków była tłumaczona także na język francuski. – Obecnie turysta chcąc obejrzeć stronę Magiczny Kraków w języku francuskim zostaje przekierowany na stronę Kraków Travel albo może stronę obejrzeć stronę tylko w języku angielskim. Myślę, że warto byłoby to zmienić – powiedział radny Pietrus. Do pomysłu radnego pozytywnie odniósł się dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Rafał Perłowski, który stwierdził, że warto wprowadzić takie zmiany jeszcze przed Światowymi Dniami Młodzieży i zwróci się w tej kwestii do dyrektora Biura Prasowego, które jest odpowiedzialne za treści publikowane na domenie Magicznego Krakowa.