górne tło

Zmiany w rozbudowie ul. Wrony

W trakcie prac projektowych dotyczących II etapu rozbudowy ul. Wrony podjęto decyzję o wyłączeniu z zakresu działań budowy ronda turbinowego. Prowadzone uzgodnienia, w tym również z GDDKiA, sprawiły, że skala przedsięwzięcia znacząco wzrosła. Udrożnienie dojazdu na linii Kraków-Skawina jest jednak planowane jako odrębne zadanie inwestycyjne.

W ramach II etapu rozbudowy ul. Wrony, tj. od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej, nie powstanie planowane wcześniej rondo. 

Według pierwotnych założeń rondo miało być elementem regulującym kwestie wyjazdu z ulicy Wrony pod kątem geometrycznym oraz ruchowym. W ramach przygotowania dokumentacji opracowano jednak szczegółowe analizy ruchu, z których jednoznacznie wynika, że konieczne będzie powiększenie ronda do dwupasmowego i wykonanie go w formie ronda turbinowego – co znacznie wykracza poza zakres przygotowywanego zadania. Działania te zbiegły się w czasie z przygotowaniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do przebudowy wlotu na obwodnicę Skawiny oraz modernizacji węzła Skawina.

Wobec braku możliwości uzgodnienia z GDDKiA warunków budowy ronda w skali zaplanowanej w zadaniu – podjęto decyzję o jego realizacji jako odrębnego zadania inwestycyjnego. Zakładany, łączny koszt pierwotnej inwestycji – to ok. 20 mln zł, natomiast wykonanie ronda turbinowego wraz z udrożnieniem wylotu w kierunku Skawiny niemal podwaja tę kwotę. Niezależnie od zakończenia przez GDDKiA prac w tym rejonie i w oparciu o ich ustalenia – złożony zostanie wniosek o wprowadzenie osobnego zadania do budżetu miasta, którego celem będzie udrożnienie dojazdu na linii Kraków-Skawina m.in. poprzez budowę ronda.