Coś słodkiego na pocieszenie lub batonik zamiast drugiego śniadania? Narodowy Fundusz Zdrowia wraz z Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków prowadzą kampanię edukacyjną, która ma nam uświadomić, jak dużo cukru spożywamy, czasem zupełnie bezrefleksyjnie, a nawet bezwiednie.
Kampania „Słodki, słodszy… cukrzyca” pokazuje, jak przyjemnie i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu – od zakupów po przekąski, nagradzanie słodyczami dzieci, wypełnianie nudy czy wreszcie sposób na obniżanie napięcia nerwowego.
Tymczasem trwająca pandemia koronawirusa – kwarantanna, praca zdalna, mniejsza niż zwykle aktywność fizyczna, pogorszenie nastroju – sprzyjają większemu apetytowi, a co za tym idzie odbijają się na naszej wadze, a w konsekwencji także zdrowiu. Organizatorzy kampanii przypominają, że wiele naszych niezdrowych nawyków wprost przyczynia się do otyłości i cukrzycy oraz uczą, na czym mogą polegać zdrowe żywieniowe wybory. Kampania to także próba znalezienia odpowiedzi na pytania: dlaczego producenci dodają cukier także do produktów „nie deserowych”, jak rozpoznawać zawartość cukru w produktach i dlaczego smak lub posmak cukru w produktach jest dla nas taki ważny?
Więcej informacji na Facebooku.