górne tło

Rozbudowa al. 29 Listopada: demontaż wiaduktu kolejowego

Kilka godzin trwały nocne prace przy rozbiórce pierwszej części wiaduktu kolejowego w ciągu magistrali nr 8 w ramach rozbudowy al. 29 Listopada. Od godzin porannych ruch odbywa się normalnie.

Demontaż pierwszej części wiaduktu kolejowego

Wykonawca zadania – firma Strabag – sukcesem zakończył pierwszy poważniejszy element projektu, realizowanego na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich. Rozebrany został pierwszy fragment wiaduktu kolejowego w magistrali nr 8. Mimo że sam proces zdejmowania starego przęsła trwał kilka godzin, przygotowania do tej skomplikowanej operacji rozpoczęły się już przed około tygodniem: ruch na jednym z torów został zamknięty, usuwane były poszczególne elementy infrastruktury, m.in. okablowanie, podkłady kolejowe, żwir i tory, od strony ul. Siewnej przygotowano platformę na specjalny dźwig.

Demontaż przęsła rozpoczął się o północy. Nie obyło się bez niespodzianek. Okazało się, że konstrukcja waży kilkanaście ton więcej niż pierwotnie sądzono. Mimo tego udało się operację przeprowadzić w założonym terminie. Dziś od godzin wczesno-porannych ruch po al. 29 Listopada odbywa się normalnie.

Zaplanowano kolejne prace

W kolejnych miesiącach będą realizowane kolejne elementy przebudowy tego wiaduktu. Wykonawca będzie też prowadził prace na innych odcinkach zadania. Już na początku przyszłego tygodnia wykonywane będą wycinki na odcinku od granicy Krakowa do budynku hotelu System, co spowoduje utrudnienia w ruchu. Rozpoczną się też wyburzenia, a w pierwszych miesiącach przyszłego roku Strabag zacznie przebudowywać infrastrukturę podziemną, m.in. w rejonie skrzyżowania ulicy Lublańskiej i alei 29 Listopada. Już obecnie przygotowywana jest tymczasowa organizacja ruchu na czas tych prac.

Przypomnijmy – zakres prac związanych z rozbudową al. 29 Listopada obejmie przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granic miasta wraz z przebudową obiektów inżynierskich – w tym dwóch wiaduktów kolejowych oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia. Realizacja inwestycji ma potrwać około 2 lat.

Wykonawcą rozbudowy al. 29 Listopada do granicy miasta jest konsorcjum firm: Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (lider), Strabag Sp. z o.o. (partner). Kwota kontraktowa brutto wynosi: 94.897.131,26 zł.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, kwotą ok. 72 mln zł.