Interpelacje i zapytania do prezydenta Miasta Krakowa złożyli radni: Małgorzata Jantos, Dominik Jaśkowiec oraz Łukasz Gibała. Poruszają w nich m.in. kwestie remontu ulicy, procedur w programie in vitro, czy zabudowy górki saneczkowej na osiedlu Żabiniec.
Trzy interpelacje złożył Dominik Jaśkowiec, Przewodniczący Rady Miasta Krakowa. Wszystkie dotyczą interwencji mieszkańców ul. Błękitnej. W pierwszej z nich interweniuje w sprawie czterech wraków samochodów, które zastawiają miejsca postojowe na ulicy. Pojazdy są pozbawione tablic rejestracyjnych, radny prosi o ich usunięcie przez odpowiednie służby. W drugiej z interpelacji Dominik Jaśkowiec prosi o ustawienie znaków drogowych, które dadzą możliwość wjazdu na ulicę Błękitną tylko pojazdom mieszkańców. W trzeciej interpelacji radny prosi o remont nawierzchni ulicy Błękitnej. – Piszący do mnie mieszkańcy skarżą się, że „błoto i kurz dostają się do naszych domów, a woda z tworzących się kałuż niszczy i brudzi nasze ogrodzenia” – pisze w interpelacji radny Jaśkowiec i dodaje, że jest to duża niedogodność dla mieszkańców, niezależnie od warunków pogodowych.
Radna Małgorzata Jantos pyta w interpelacji na jakim etapie są procedury i czy Urząd Miasta Krakowa przygotowuje się do zastosowania naboru do programu in vitro.
Radny Łukasz Gibała złożył zapytanie w sprawie zabudowy górki saneczkowej na os. Żabiniec.
Okoliczni mieszkańcy wyrażają głębokie zaniepokojenie w związku ze złożonym przez Politechnikę Krakowską wnioskiem o wydanie warunków zabudowy dla zamierzenia inwestycyjnego na działce zlokalizowanej w bezpośredniej bliskości nieruchomości przy ul. Bobrzeckiej 9. Obszar ten ma formę niewielkiego wzniesienia i wykorzystywany jest jako miejsce spotkań i rekreacji zimowej przez mieszkańców osiedla, jako tzw. górka saneczkowa. - Działka, na której zlokalizowana jest przedmiotowa górka saneczkowa, objęty jest sporządzanym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jak dotąd, mimo że procedura planistyczna trwa od 2019 roku, projekt planu nie doczekał się wyłożenia. Niemniej, jak nieformalnie ustalili mieszkańcy, obszar ten ma zostać przeznaczony pod publicznie dostępną zieleń – pisze w interpelacji radny i pyta Prezydenta, a jakim etapie są prace planistyczne w związku ze sporządzanym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru „Żabiniec”? Na kiedy planowane jest pierwsze wyłożenie projektu planu? Jakie jest projektowane przeznaczenie terenu zajętego pod tzw. górkę saneczkową w
projekcie planu zagospodarowania przestrzennego? Radny Gibała złożył też interpelację w sprawie planowanej inwestycji mieszkaniowej przy ul. Pszczelnej. - Na terenie działek zlokalizowanych na Ruczaju, w okolicach ul. Pszczelnej 32 i 34, w bezpośredniej bliskości realizowanej Trasy Łagiewnickiej zostało wydane pozwolenie na budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego. Obszar ten obecnie jest objęty sporządzanym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla rejonu ulicy Kobierzyńskiej. Zgodnie z aktualnym projektem planu dwie z objętych pozwoleniem na budowę działek mają zostać przeznaczone na tereny zieleni urządzonej. Takie planowane przeznaczenie ma być dla okolicznych mieszkańców częściową rekompensatą za uszczuplenie zieleni w tym rejonie i inne niedogodności, związane z budową Trasy Łagiewnickiej. Jednocześnie sami mieszkańcy zwrócili się do Wydziału Architektury z prośbą o wskazanie, czy dla tego terenu zostało wydane pozwolenie na zabudowę mieszkaniową. 20 kwietnia 2021 r. otrzymali odpowiedź, iż dla działki 185/5 – bo o tę właśnie konkretnie zapytali – nie zostało wydane pozwolenie na budowę i jednocześnie nie toczą się żadne postępowania w przedmiocie wydania pozwolenia na budowę. Następnie w ogólnodostępnych rejestrach ukazała się informacja, iż 10 maja zostało wydane pozwolenie na budowę, które zakłada, że przedmiotowa działka ewidencyjna zostanie zabudowana budynkiem wielorodzinnym – pisze w interpelacji radny Gibała i pyta, czy inwestor otrzymał warunki zabudowy, w oparciu o które zostało wydane pozwolenie na budowę w okresie opracowywania miejscowego planu? Jeżeli tak, to w jakim okresie przypadał czas zawieszenia postępowania w przedmiocie wydania warunków zabudowy i zagospodarowania terenu? Z jakiego powodu nie udzielono mieszkańcom informacji o prowadzonym postępowaniu w przedmiocie pozwolenia na budowę dla działki 185/5 obr. 33 Podgórze? Jak długo trwało postępowanie wydania pozwolenia na budowę, zakończone wydaniem decyzji od chwili złożenia wniosku przez inwestora? Czy, a jeśli tak to kiedy i w jaki sposób sąsiedzi inwestycji, a więc strony postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę, zostali poinformowani o tym postępowaniu?