górne tło

Co zrobić, gdy zgubimy dowód osobisty?

Jeśli zgubimy dowód osobisty musimy pamiętać, aby ten fakt jak najszybciej zgłosić w dowolnym urzędzie gminy/miasta na terenie całej Polski.

Zgłoszenia można dokonać:

W momencie zagubienia/utraty dowodu osobistego zostanie on natychmiast unieważniony w centralnym Rejestrze Dowodów Osobistych.

W przypadku zgłoszenia takiej chęci można otrzymać zaświadczenie potwierdzające utratę dowodu osobistego. Jednak należy pamiętać, że nie potwierdzi ono naszej tożsamości.

Wydział Spraw Administracyjnych UMK zwraca się z apelem do mieszkańców, aby nie bagatelizować tej sprawy i nie czekać, że być może dowód osobisty się znajdzie czy ktoś go zwróci. Szybkie działanie pozwoli uniknąć ewentualnych sytuacji posłużenia się naszymi danymi.

Pracownicy wydziału przyjmują mieszkańców od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40 do 18.00 w poniższych lokalizacjach:

oraz w soboty od godz. 10.00 do godz. 18.00 w: