Podział lekcji basenowych w nowym roku szkolnym oraz nieprawidłowości na nowej linii tramwajowej to tematy, które w interpelacjach do Prezydenta Miasta Krakowa poruszają radni Łukasz Sęk i Łukasz Gibała.
Radny Łukasz Sęk interpeluje w sprawie podziału lekcji pływania dla dzieci i młodzieży. W tej sprawie do radnego napisali rodzice dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 98, którzy poinformowali, że w zeszłym roku klasy trzecie nie uczęszczały na basen, ponieważ jedyną propozycją terminu był piątek po popołudniu, już po godzinach lekcyjnych z koniecznością dowiezienia dzieci. - W tym roku ponownie klasy nie dostały się na basen, nie dostały nawet takiej propozycji. Zamiast tego zaproponowano lodowisko w zimie - tłumaczy radny Łukasz Sęk i dopytuje, jak wygląda przydział miejsc na basenach dla szkół, na jakiej podstawie podejmowane są decyzje, które szkoły mogą korzystać i w jakim zakresie. - Proszę o podanie statystyk za ostatnie trzy lata, jeżeli jest możliwość to z podziałem na dzielnice: ilu uczniów w danej dzielnicy mogło korzystać z lekcji basenu, a ilu z lodowiska – kończy interpelację radny.
Nieprawidłowości dotyczących budowy linii KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa są tematem interpelacji radnego Łukasza Gibały. - 4 września otwarto część linii tramwajowej pomiędzy Krowodrzą Górką a Górką Narodową – rozpoczyna swoją interpelację radny i opisuje, że już pierwszego dnia funkcjonowania na linii wystąpiły trzy awarie, które spowodowały zatrzymanie tramwajów i utrudnienia w poruszaniu się mieszkańców. Według informacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, z powodu przeciążenia sieci trakcyjnej zastąpiono „Krakowiaki” zużywającymi mniejszą ilość energii „Lajkonikami”, tramwajami o mniejszej pojemności pasażerskiej. - Szereg wątpliwości budzi też jakość wykonania inwestycji, w tym liczne niedoróbki (np. przesyłane przez mieszkańców zdjęcia wystających kabli i rur), nie mówiąc już o opóźnieniach w realizacji – kontynuuje radny Gibała i prosi o odpowiedź na następujące pytania: Czy na etapie projektowania inwestycji, w szczególności linii trakcyjnej, uwzględniono wymagania posiadanego oraz planowanego do zakupu taboru tramwajowego? Jak wyglądał nadzór nad realizacją inwestycji i kto personalnie był za ten nadzór odpowiedzialny? W jakim zakresie zostały przeprowadzone testy linii tramwajowej przed jej udostępnieniem, jakie były rezultaty tych testów i kto personalnie był za nie odpowiedzialny?