górne tło

Nowa strona internetowa MPK już działa

Od środy, 9 kwietnia, działa nowa strona internetowa MPK w Krakowie. Powstała, bo zmian oczekiwało wielu pasażerów, w tym osoby z niepełnosprawnością wzroku. Można znaleźć na niej wszystko co najważniejsze dla pasażera korzystającego z Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

Nowa strona internetowa MPK jest przygotowana z myślą o tym, aby wszyscy pasażerowie mogli tam znaleźć każdą potrzebną dla nich informację związaną z funkcjonowaniem Komunikacji Miejskiej w Krakowie i aglomeracji.

– Duże wymagania przed wykonawcą strony zostały postawione w kwestii dostosowania jej dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych pasażerów to osoby niewidome i słabowidzące. Dlatego zależało nam, aby mogły one korzystać z naszej strony internetowej i w łatwy sposób docierać do interesujących ich kwestii. Nowa strona internetowa przeszła szczegółowy audyt dostępności, tzw. WCAG i została pozytywnie oceniona – informuje MPK SA w Krakowie.

Z myślą o ułatwieniu planowania podróży została przygotowana wyszukiwarka połączeń. Daje ona możliwość:

Zmienił się także wygląd i sposób prezentowania rozkładów jazdy. Od teraz dokładne godziny odjazdów z przystanków dla poszczególnych linii są powiązane z komunikatami. Jeżeli jakaś linia będzie zmieniać trasę ze względu np. na remont, to pasażer, sprawdzając rozkład dla tej linii, od razu zobaczy na ten temat informacje. Wszystko po to, aby nikt nie był zaskoczony zmianą w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Zmiany na nowej stronie dotyczą relacji przewoźnika z otoczeniem biznesowym.

Przedsiębiorcy zainteresowani reklamą na pojazdach znacznie łatwiej pozyskają informacje o dostępnych typach pojazdów, gdzie można prezentować reklamy oraz sami będą mogli dopasować ofertę do swoich oczekiwań, także tych finansowych.

W nowy sposób są także prezentowane informacje dla firm i dostawców zainteresowanych publikowanymi przez MPK w Krakowie zamówieniami.

Na nowej stronie zmieniła się także prezentacja ofert pracy.

– Zmiana wyglądu strony i pojawienie się nowych funkcjonalności nie zmienia naszego podejścia do kontaktu z naszymi pasażerami. Na portalu będzie cały czas dostępny formularz dla naszych pasażerów, dzięki któremu mogą zgłosić swoje uwagi do funkcjonowania MPK w Krakowie – zaznaczają przedstawiciele przewoźnika.

Za przygotowanie nowej strony odpowiada firma Amistad mobile, której oferta zwyciężyła w przetargu ogłoszonym przez MPK w Krakowie w ubiegłym roku.

Wystarczy wejść na stronę internetową mpk.krakow.pl.