Kampania społeczna „Oszczędź sobie” to przykład przedsięwzięcia, które pokazuje jak zaangażowani i proaktywni są studenci krakowskich uczelni wyższych. Prace nad kampanią, która swoją premierę miała 11 kwietnia, rozpoczęły się już w październiku. Przez wiele miesięcy studenci Akademii Sztuk Pięknych i Uniwersytetu Ekonomicznego wspólnie ze swoimi nauczycielami akademickimi i pomysłodawcami kampanii oraz miastem, nadawali kształt projektom, które aż do września będziemy oglądać na ulicach miasta.
Młodzi projektanci z ASP wykazali się kreatywnością i nietuzinkowymi pomysłami. Przygotowane koncepcje graficzne od pierwszego spojrzenia przyciągają uwagę i zachęcają do refleksji nad tym, jak w życiu codziennym korzystamy z zasobów, przede wszystkim energii i wody, jak wpływa to na stan środowiska naturalnego i przyczynia się do postępujących zmian klimatu. Innym ważnym przekazem, który niesie ze sobą kampania „Oszczędź sobie!” jest możliwość zauważalnych oszczędności, które dostrzeżemy w naszych portfelach, jeśli zastosujemy proste rozwiązania proponowane przez autorów kampanii.
Materiały merytoryczne, stanowiące punkt wyjścia podczas pracy nad kampanią opracowali studenci Uniwersytetu Ekonomicznego, zrzeszeni w Kole Naukowym Transformacji Energetycznej i Klimatycznej. To dynamiczna grupa studentów, którzy chcą aktywnie kształtować przyszłość w oparciu o zrównoważony rozwój.
Członkowie koła na co dzień biorą aktywny udział w życiu Uniwersytetu, organizują wykłady dotyczące zrównoważonego rozwoju, biorą udział w konferencjach i seminariach. Prowadzone przez studentów wykłady mają charakter otwarty, dlatego warto śledzić media społecznościowe koła na Facebooku, Instagramie lub napisać wiadomość na adres: knteik.uek@gmail.com. Koło Naukowe Transformacji Energetycznej i Klimatycznej UEK zaprasza wszystkich chętnych do dołączeniach do grupy i wspólnej pracy przy kolejnych, inspirujących projektach.