górne tło

Promować krakowskie targowiska

Klub radnych „Koalicja Obywatelska” złożył w Kancelarii Rady Miasta Krakowa projekt uchwały kierunkowej do Prezydenta zakładającej utworzenie Miejskiego Programu Promocji Placów Targowych.

Działania te powinny w szczególności polegać na: promowaniu placów targowych jako miejsc handlu lokalnego, tradycyjnego i zdrowej żywności; wspieraniu inicjatyw kulturalnych i edukacyjnych związanych z targowiskami; tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej oraz kampanii informacyjnych skierowanych do mieszkańców i turystów; współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, rolnikami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie promocji oraz uwzględnianiu placów targowych w miejskich strategiach rozwoju turystyki, kultury i gospodarki lokalnej. - Barcelona prowadzi rewitalizację hal targowych; Borough Market w Londynie pełni także funkcje edukacyjne i ekologiczne; Berlin i Madryt organizują cykliczne wydarzenia kulturalne i kulinarne. Kraków może czerpać inspiracje z tych doświadczeń. Brakuje spójnej strategii komunikacji i promocji targowisk. Miejski Program Promocji Placów Targowych określi cele, narzędzia, harmonogram działań i partnerstwa. Promocja targowisk wpisuje się w strategie Krakowa: rozwój turystyki, politykę żywnościową, wsparcie dla przedsiębiorców i działania na rzecz klimatu – czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały według druku nr 834.

W trybie jednego czytania referować go będzie radny Tomasz Daros.

Projekty uchwał