Do pętli Czerwone Maki dojeżdżają już wszystkie linie tramwajowe – nr 18, 52 i 77. Zasilanie zostało przywrócone, a ruch jest na bieżąco monitorowany przez służby techniczne, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo pasażerów.
W gotowości utrzymywane są autobusy zastępcze MPK SA w Krakowie i firmy Mobilis, gdyby ponownie była potrzeba uruchomienia komunikacji zastępczej.
Na miejscu pracował producent urządzeń, który wraz z zespołem serwisowym przeprowadził szczegółową diagnostykę instalacji.
Przyczyną awarii zasilania trakcji tramwajowej na linii do Czerwonych Maków był problem z anomaliami natężenia prądu. Zabezpieczenia podstacji trakcyjnej wykrywały je i automatycznie wyłączały zasilanie.
Zabezpieczenia zastosowane na Czerwonych Makach to bardzo czułe urządzenia, wrażliwe na niewielkie zmiany natężenia prądu płynącego w trakcji. W ramach poszukiwania przyczyn awarii cała podstacja trakcyjna została przeglądnięta i poddana szczegółowemu serwisowi przez specjalistów przysłanych przez producenta zastosowanych tam urządzeń.
W trakcie prac serwisowych okazało się, że rozwiązanie problemu tkwi w punktach powrotnych, czyli uziemieniu całego systemu. Dobudowano dodatkowy punkt spinający podstację z torami, po to żeby ustabilizować natężenie prądu płynącego w sieci. Po tej operacji urządzenia zabezpieczające nie wykrywały już zmian w płynącym prądzie i nie odcinały zasilania.
Dodatkowo dokonano aktualizacji ustawień poszczególnych elementów podstacji trakcyjnej.
Trwa analiza przyczyn wystąpienia tak zwanych pływów, czyli zmian natężenia płynącego w sieci trakcyjnej prądu. Przez najbliższe dni podstacja trakcyjna Czerwone Maki będzie pod stałą obserwacją służb odpowiedzialnych za prawidłowe działanie trakcji tramwajowej w Krakowie.
Przepraszamy wszystkich mieszkańców za niedogodności wynikające z awarii.