Około 750 000 pasażerów korzysta każdego miesiąca z linii tramwajowej na Górkę Narodową. W tym czasie tramwaje na odcinku Krowodrza Górka P+R – Górka Narodowa P+R w obu kierunkach pokonują łącznie 63 000 kilometrów.
Obecnie do Górki Narodowej kursują linie tramwajowe nr 18, nr 50 i zastępcza linia nr 75. Do ich obsługi kierowane jest łącznie 51 składów w dni powszednie oraz 20 w weekendy. Na liniach nr 18 i nr 50 są to wagony typu Stadler Tango („Lajkoniki”), sporadycznie typu Bombardier NGT 8 oraz Pesa, czyli popularne „Krakowiaki”. Na linii zastępczej nr 75 kursują z kolei wagony EU8N oraz składy E1+C3.
Łączna liczba rozkładowych kursów tramwajowych w ciągu miesiąca kształtuje się na poziomie ok. 15 000 kursów. Łączna liczba rozkładowych kilometrów (odcinek: Krowodrza Górka P+R – Górka Narodowa P+R) wynosi ok. 63 000 kilometrów.
Najbardziej oblegane na tym odcinku są przystanki „Papierni Prądnickich” i „Pachońskiego P+R” - po około 6 000 pasażerów w dni powszednie, a następnie „Górka Narodowa P+R” i „Siewna Wiadukt” - po około 4 000 pasażerów.
Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej otwarta została oficjalnie 2 września 2023 r. Początkowo tramwaje dojeżdżały z pasażerami tylko do przystanku „Papierni Prądnickich”, dworzec przesiadkowy „Górka Narodowa P+R” został uruchomiony 8 stycznia 2024 r. Funkcjonuje tam również parking P+R, na którym może zaparkować 465 pojazdów.