górne tło

Kierunek Kraków

Zaczerpnięte z facebooka motywy „Like”, „Love” i „Share” wplecione w niestandardowe zdjęcia zabytków, i hasło/przekaz: „Destination Krakow”. Tak Kraków promuje się w portach lotniczych w pięciu polskich miastach: Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu.

Tego samego dnia, kiedy Polska objęła przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej  (1 lipca) rozpoczęła się kampania promocyjna Krakowa w portach lotniczych w pięciu polskich miastach: Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu. Ma ona zwrócić na Kraków uwagę gości prezydencji – eurodeputowanych, polityków, międzynarodowych delegacji i osób towarzyszących, którzy od lipca przylatują do Polski. - Kampania promocyjna Krakowa na lotniskach skierowana jest również do turystów indywidualnych, grupowych i biznesowych, korzystających z komunikacji lotniczej. Ma zachęcić ich do odwiedzenia Krakowa, a także ugruntować wizerunek naszego miasta jako nowoczesnego, dynamicznego i przyjaznego centrum na mapie Europy, w którym historia i tradycja przenikają się z nowoczesnością – mówi Marcin Kandefer, dyrektor Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta.

Pomysłodawcą koncepcji i realizatorem kampanii jest Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta. Na brief kreatywny odpowiedziało kilkanaście agencji – za najciekawszą uznano propozycję krakowskiej firmy Adheads. Miasto promuje się na wielkoformatowych nośnikach specjalistycznych, typu scroll, na proporcach, kasetonach
i tablicach podświetlanych, wykorzystując fotografie przedstawiające krakowskie zabytki: Zamek Królewski na Wawelu (fot. T. Sarna), wnętrze Teatru im. J. Słowackiego (fot. A. Rubiś) oraz fontannę Żaka Krakowskiego na pl. Mariackim (fot. T. Sarna). Fotografiom nadano nieszablonową formę – zostały oprawione layoutem zaczerpniętym z facebooka: Like, Share i Love. Dodano również hasło/przekaz „Destination Kraków”. Kampania bazuje na efekcie emocjonalnym, wywoływanym poprzez wykorzystanie skojarzeń, odnoszących się do najbardziej popularnych form komunikacji, jakimi są portale społecznościowe i powiązanie ich z wizerunkiem Krakowa. Akcja promocyjna Krakowa na lotniskach potrwa do końca sierpnia. (JK)


Warszawa


Poznań


Katowice