Czy to koniec samowoli reklamowej w Podgórzu? Przyjdź i przekonaj się sam! Wspólnie z Plastyk Miasta Krakowa, Stowarzyszeniem PODGORZE.PL, Stowarzyszeniem ŁAD oraz Stowarzyszeniem Moje Miasto A w Nim - zapraszamy do udziału w akcji „Ładne Podgórze".
Celem akcji jest zmiana wizerunku Podgórza i sprawienie by ulica Kalwaryjska stała się jedną z najładniejszych i najczęściej uczęszczanych zakupowych ulic Krakowa.
– Chcemy zmienić sposób patrzenia na Podgórze, pokazać przedsiębiorcom, że nadmiar reklam i chaos z nimi związany sprawia, że tracą one swoją moc przyciągania i zniechęcają potencjalnych klientów – mówi Agnieszka Łakoma – Plastyk Miasta Krakowa, współorganizator akcji.
- Wszystkim nam zależy na tym, aby Podgórze było ładne – mówi Paweł Kubisztal ze Stowarzyszenia PODGORZE.PL. - Zaczynamy od ul. Kalwaryjskiej, ale w planach jest oczywiście objęcie akcją także innych ulic Starego Podgórza – dodaje.
13 lutego, czwartek organizatorzy roznosili specjalne zaproszenia dla przedsiębiorców na spotkanie inaugurujące akcję, które odbyło się 18 lutego (wtorek) o godz. 18:00 w sali im. F. Maryewskiego Urzędu Miasta Krakowa (Rynek Podgórski 1).
Podczas zaplanowywanego na wtorek (18 lutego) spotkania organizatorzy pokazali przedsiębiorcom w jaki sposób zmiana reklam może pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie biznesu, przedstawią obowiązujące przepisy regulujące zamieszczanie reklam i propozycje Plastyk Miasta. - Chcemy edukować, pokazywać pozytywne przykłady i promować tych, którym zależy na dbaniu o wspólną przestrzeń – podkreśla Magdalena Wasińska ze Stowarzyszenia ŁAD.
Przedsiębiorców, którzy dokonają zmian szyldów i reklam czekają atrakcyjne akcje promocyjne i reklamowe w mediach oraz na stronach internetowych organizatorów. Będą mieli zapewnione bezpłatne przygotowanie projektu i pomoc w jego realizacji.
Organizatorami akcji „Ładne Podgórze" są: Plastyk Miasta Krakowa, Stowarzyszenie PODGORZE.PL, Stowarzyszenie ŁAD oraz Stowarzyszenie Moje Miasto A w Nim. Informacje o akcji można znaleźć m.in. na stronach: www.ladne.podgorze.pl, www.krakow.pl, www.podgorze.pl, www.lad.org.pl, http://miastomoje.org.
Partnerami akcji są: pracownie graficzne - millstudio (http://millstudio.pl/), Natalia Bilska (grafik na co dzień związany z motor studio), Krzysiek Kozak / balsamstudio (www.balsamstudio.com), Grzegorz Podsiadlik / Parastudio (www.parastudio.pl); wytwórcy szyldów: Szyldziarnia (www.szyldziarnia.pl) oraz Bokwa (www.bokwa.pl)