1 marca (sobota) o godz. 9:00 włączony został system elektronicznej rekrutacji do szkół podstawowych. Wnioski o przyjęcie do szkoły/zgłoszenia będzie można składać w szkołach pierwszego wyboru od 3 marca (poniedziałek) do 31 marca br.
W Krakowie nabór do klas pierwszych na rok szkolny 2014/2015 będzie prowadzony w 98 samorządowych szkołach podstawowych. Szkoły będą zapisywać do klas pierwszych uczniów urodzonych w 2007 roku oraz w pierwszym półroczu 2008 roku (1 stycznia-30 czerwca). W Krakowie urodziło się: w 2007 roku – 6674 dzieci; w 2008 roku (1 stycznia -30 czerwca) – 3642 dzieci.
Uczniowie mieszkający w obwodzie szkoły są przyjmowani w pierwszej kolejności, natomiast uczniowie spoza obwodu są przyjmowani w oparciu o kryteria określone przez szkołę i w miarę wolnych miejsc.
Na stronie www.portaledukacyjny.krakow.pl znajduje się wykaz samorządowych szkół podstawowych. Przeglądając strony internetowe szkół rodzice i ich dzieci mogą zapoznać się z ofertą szkół i dokonać wyboru samorządowej szkoły podstawowej. Rodzice/prawni opiekunowie kandydata do szkoły podstawowej, która objęta jest systemem ewidencji elektronicznej mają możliwość dokonania wyboru trzech szkół. Wśród nich musi zostać wskazana szkołą rejonowa. W przypadku wyboru szkoły (szkół) innej (innych) niż szkoła rejonowa, szkołę rejonową należy wskazać na liście preferencji jako ostatnią. W celu zapisania dziecka do szkoły podstawowej rodzic powinien kliknąć na baner: „Ewidencja zapisów do szkół podstawowych". W panelu publicznym modułu „Elemento" można wypełnić zgłoszenie/wniosek o przyjęcie dziecka do szkoły podstawowej, następnie wydrukować, podpisać i dostarczyć do sekretariatu szkoły podstawowej pierwszego wyboru.
Innym sposobem zapisania dziecka do szkoły podstawowej jest wydrukowanie z systemu zgłoszenia/wniosku o przyjęcie, wypełnienie odręczne, podpisanie i dostarczenie do sekretariatu szkoły podstawowej pierwszego wyboru. Druk można też pobrać i wypełnić w sekretariacie szkoły. Karty zapisu należy dostarczyć w terminie do 31 marca br. – w godzinach podanych przez dyrektora szkoły. Administracja szkoły podstawowej weryfikuje złożoną kartę zapisu, wprowadza do systemu lub potwierdza dane zawarte w systemie.
Jeżeli dziecko mieszka poza Krakowem to kartę zapisu należy złożyć w sekretariacie szkoły pierwszego wyboru. Obowiązek wprowadzenia danych należy do administracji szkoły podstawowej. Dzieci te wezmą udział w rekrutacji uzupełniającej w miarę wolnych miejsc posiadanych przez daną szkołę.
Dziecko do klasy integracyjnej jest kierowane podstawie złożonego przez rodziców wniosku o skierowanie wraz z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Do systemu ewidencyjnego zostaje wprowadzone przez szkołę podstawową, do której zostało skierowane. Jeżeli dziecko mieszka poza Krakowem to wniosek o skierowanie do szkoły podstawowej integracyjnej lub z oddziałami integracyjnymi rodzic/prawny opiekun składa do właściwej gminy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka. Prowadzenie szkół podstawowych integracyjnych oraz z oddziałami integracyjnymi należy do zadań własnych gminy, która winna zapewnić uczniowi formę kształcenia zalecaną w orzeczeniu do kształcenia specjalnego, tzn. skierować go do klasy integracyjnej funkcjonującej na terenie danej gminy lub klasę taką zorganizować. Z tego względu Gmina Miejska Kraków jest zobowiązana do zapewnienia formy kształcenia integracyjnego uczniom zamieszkującym na jej terenie w pierwszej kolejności.
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy złożyli podania do szkół podstawowych przed 1 marca 2013 r. powinni złożyć kartę zapisu dziecka do szkoły dostępną w systemie. Ogłoszenie wyników rekrutacji (lista zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych) nastąpi 23 kwietnia br. o godz. 9:00.
Liczba wolnych miejsc w szkołach podstawowych po ogłoszeniu wyników ewidencji będzie podana na stronach portalu. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do wybranych szkół w pierwszym terminie mogą uczestniczyć w ewidencji uzupełniającej.
Powyższe informacje nie dotyczą zapisów do szkół podstawowych specjalnych, do których rekrutacja przeprowadzana jest na odrębnych zasadach.