górne tło

"Lodołamacz" reaktywacja

Do rąk czytelników z Nowej Huty trafił bezpłatny dwutygodnik „Lodołamacz”. Odrodzone w nowym formacie i odmienionej szacie graficznej pismo ma służyć podtrzymaniu więzi pomiędzy mieszkańcami oraz budowaniu tożsamości lokalnej opartej o identyfikację z dzielnicą.

„Lodołamacz” będzie realizowany w myśl inicjatywy dziennikarstwa obywatelskiego.„Nie lewica, nie prawica, a dzielnica. Nowa Huta jest wspólna –  tak misję reaktywowanego pisma podsumowuje redaktor naczelna Matylda Stanowska. W dwutygodniku pojawią się tematy społeczne, reportaże, doniesienia kulturalne i felietony.

O ostatecznym formacie czasopisma w znacznej mierze zadecydują mieszkańcy, którzy dzięki udzielaniu konstruktywnych sugestii i opinii na temat „Lodołamacza” będą aktywnie uczestniczyć we współtworzeniu pisma.

16-stronicowy dwutygodnik będzie ukazywał się w nakładzie 10 000 egzemplarzy, a jego dystrybucja obejmie pięć dzielnic nowohuckich: Czyżyny, Mistrzejowice, Bieńczyce, Wzgórza Krzesławickie, Nową Hutę, oraz (w niewielkiej części nakładu) inne dzielnice Krakowa. Lista punktów dystrybucji obejmuje ośrodki kultury, rozrywki i edukacji, punkty usługowe, handlowe i rzemieślnicze. Na czerwiec planuje się uruchomienie strony internetowej  nowohuckiego „Lodołamacza”.

Wśród autorów pisma znajdą się nazwiska o lokalnej i ogólnopolskiej rozpoznawalności m.in. Marcin Bzyk Nohucki z grupy Wu-Hae, aktor kabaretowy i konferansjer Adam Grzanka oraz dyrektor artystyczny teatru Łaźnia Nowego (będącego jednocześnie wydawcą „Lodołamacza”) Bartosz Szydłowski.

W czerwcu uruchomiona zostanie strona internetowa strona nowohuckiego dwutygodnika. Obecnie fan page pisma znaleźć można na Facebooku.

Nowy Lodołamacz sponsorowany jest z grantu "Teatr jako zgromadzenie - sztuka jako integracja. Modelowe wzmacnianie więzi wspólnotowych wokół instytucji kultury" przyznanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. (KM)