górne tło

Węzeł przesiadkowy w Mydlnikach prawie gotowy

Dobiega końca inwestycja w północno-zachodniej części Krakowa. Nowy węzeł przesiadkowy: P+R/B+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik, przechodzi właśnie odbiory techniczne. Niebawem zostanie oddany do użytku – zapowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Zasadnicze roboty zostały wykonane, pozostały jedynie drobne prace, m.in. podłączenie kamer i oświetlenia, uzupełnienie oznakowania w rejonie ul. Balickiej. Mieszkańcy już wkrótce będą mogli korzystać z węzła.

Inwestycja w północno-zachodniej części miasta pochłonęła 11,6 mln zł (projekt plus budowa). W ramach inwestycji powstał monitorowany węzeł przesiadkowy P+R/B+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik. Wyznaczone są miejsca postojowe dla autobusów (pętla), samochodów (P+R) oraz rowerów (B+R). W budynku pojawiła się poczekalnia wraz z toaletą. Można zakupić bilet w automacie, a także korzystać ze stacji ładowania samochodów/autobusów elektrycznych.

Zintegrowany węzeł przesiadkowy Rząska Mydlniki Wapiennik

Z nowego węzła można bezpiecznie przejść na przystanek kolejowy Kraków Mydlniki-Wapiennik. Infrastruktura została odpowiednio oświetlona oraz dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na nowym P+R może zaparkować 87 samochodów, spora liczba miejsc – bo aż 44, powstała także wzdłuż rozbudowanej ulicy Brzezińskiego.

Zintegrowany węzeł przesiadkowy Rząska Mydlniki Wapiennik


Projekt „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego P+R/B+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik”, jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5: Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1: Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.

Zintegrowany węzeł przesiadkowy Rząska Mydlniki Wapiennik