Wniosek o nowy dowód osobisty, podanie o zasiłek rodzinny zmiana stanu cywilnego, rejestracja pojazdu, a może konsultacje dla przedsiębiorców? Teraz to prostsze niż myślisz! Dzięki internetowej rezerwacji wizyt na stronie umawianiewizyt.um.krakow.pl wiele spraw w Urzędzie Miasta Krakowa można załatwić sprawnie i bez stresu.
Elektroniczna rejestracja do kolejki Urzędu Miasta Krakowa umożliwia załatwienie spraw w Krakowskim Centrum Świadczeń, Urzędzie Stanu Cywilnego, Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Wydziale Spraw Administracyjnych i Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji.
Krakowskie Centrum Świadczeń realizuje zadania zlecone oraz zadania własne z zakresu wsparcia rodzin i dzieci. Ze względu na znaczną liczbę mieszkańców składających wnioski osobiście oraz w celu zapewnienia sprawnej obsługi w KCŚ od 2016 r. działa Centralny System Kolejkowy. Bilety z numerem można pobrać bezpośrednio po przyjściu do urzędu, a także można swoją wizytę wcześniej zaplanować i umówić ją online.
Usługi KCŚ podzielone są na dwie kategorie, tj. karty i świadczenia.
Z zakresu obsługi kart klienci do wyboru znajdą:
W katalogu świadczeń obecnie obsługiwane są:
Wszystkie usługi są realizowane w dwóch lokalizacjach:
Rezerwacja online wizyt umożliwia załatwienie spraw z zakresu rejestracji stanu cywilnego/wydawania odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń/załatwienia spraw związanych z uznaniem ojcostwa czy uzyskaniem dokumentów do ślubu.
Lokalizacje i godziny pracy Urzędu Stanu Cywilnego:
W tych lokalizacjach obsługa bezpośrednia klientów odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 7.40–18.00, a bilety z systemu wydawane są do godziny 17.30.
Aby zarezerwować wizytę, należy wybrać odpowiednią grupę spraw, a następnie datę i godzinę planowanej wizyty. W dniu wizyty USC prosi o przybycie 5 minut przed umówioną godziną i potwierdzenie swojego przyjścia poprzez wybranie na biletomacie pozycji „Klienci umówieni na wizytę”. Na wyświetlaczu bileterki pojawi się miejsce do uzupełnienia numeru rezerwacji. Po jego uzupełnieniu i zatwierdzeniu wydrukuje się bloczek kolejkowy „R”. Następnie klient zostanie poproszony do pierwszego zwolnionego stanowiska obsługi realizującego zamówioną usługę.
Rezerwacja może być dokonana:
Wybierając się do USC bez wcześniejszej rezerwacji terminu wizyty warto zweryfikować na stronie Biuletynu Informacji Publicznej UMK aktualny stan kolejki w poszczególnych lokalizacjach: ul. Lubelska 29, ul. Wadowicka 8W, os. Zgody 2 i wybrać na załatwienie sprawy miejsce, gdzie czas oczekiwania jest najkrótszy.
Nowoczesne rozwiązania, jak system rezerwacji wizyt online oraz rozbudowana sieć punków obsługi mieszkańców, gwarantują komfortowe oraz sprawne załatwienie spraw urzędowych w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
Lokalizacje i godziny urzędowania:
W tych lokalizacjach obsługa klientów odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 7.40–18.00. Przypominamy również, że do każdej sprawy należy pobrać osobny bloczek.
Punkty Obsługi Mieszkańca:
W tych lokalizacjach obsługa klientów odbywa się od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00–18.00. Przypominamy, że do każdej sprawy należy pobrać osobny bloczek.
W Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców przy al. Powstania Warszawskiego 10, są wydzielone stanowiska z przeznaczeniem dla obsługi przedsiębiorstw (w tym leasingów), które czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.40–15.30.
Wybierając się do Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców warto zweryfikować na stronie Biuletynu Informacji Publicznej UMK aktualny stan kolejki w poszczególnych lokalizacjach i wybrać na załatwienie sprawy miejsce, gdzie czas oczekiwania jest najkrótszy. Przypominamy jednocześnie, że odbiór dowodu rejestracyjnego odbywa się w lokalizacji, w której wcześniej złożono wniosek. Natomiast odbiór praw jazdy, odbywa się wyłącznie na al. Powstania Warszawskiego 10.
Wniosek o nowy dowód osobisty? Uzupełnienie wniosku elektronicznego o odciski palców? A może zameldowanie lub zgłoszenie wyjazdu za granicę?
W głównych lokalizacjach Wydziału Spraw Administracyjnych:
sprawy związane z dowodami osobistymi i ewidencją ludności można załatwić jeszcze sprawniej dzięki rejestracji wizyty online. Wizytę można zaplanować nawet 30 dni wcześniej, więc na odbiór dowodu można umówić się zaraz po złożeniu wniosku.
W Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa działa Punkt Obsługi Przedsiębiorcy, który oferuje kompleksowe wsparcie dla osób prowadzących oraz planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej. Aby zapewnić sprawną i uporządkowaną obsługę, wdrożony został system kolejkowy, który umożliwia kierowanie klientów do odpowiednich stanowisk, w zależności od rodzaju sprawy.
System rezerwacyjny pozwala samodzielnie sprawdzić dostępne terminy, wybrać dogodną datę i godzinę wizyty, a w razie potrzeby – również ją zmienić lub odwołać. Dodatkowym udogodnieniem jest automatyczne przypomnienie, które trafia na podany adres e-mail przed planowanym spotkaniem. To proste rozwiązanie znacząco ułatwia organizację wizyt i minimalizuje ryzyko zapomnienia o umówionym terminie.
Po przybyciu na ul. Zabłocie 22 klient wybiera na biletomacie odpowiedni typ usługi, z której chce skorzystać. Każda usługa oznaczona jest literą, co pozwala na szybkie rozpoznanie jej zakresu.
Usługi jakie są dostępne w Wydziale ds. Przedsiębiorczości i Innowacji: