21 października w Szkole Podstawowej nr 114 przy ul. Łąkowej 31 odbyło się otwarte spotkanie prezydenta Aleksandra Miszalskiego z mieszkańcami dzielnicy Prądnik Czerwony.
Mieszkańcy zadawali pytania, na które odpowiadały właściwe wydziały Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki. Poniżej zebrane zostały wszystkie pytania wraz z udzielonymi na nie odpowiedziami.
(Odpowiedź pojawi się po kliknięciu na wybrane pytanie/poruszony temat)
ZDMK: Uruchomienie przystanków TAURON Areny planowane jest w grudniu 2025 roku, po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń.
ZDMK: Zgodnie z deklaracjami wykonawcy, oddanie do eksploatacji linii tramwajowej KST, etap IV (ul. Meissnera–Mistrzejowice), nastąpi w II kwartale 2026 r. Zmiana terminu oddania do użytkowania wynika m.in. z faktu zmian wprowadzonych do projektu na wniosek strony społecznej, co z kolei spowodowało konieczność ponownego opracowania raportu oddziaływania na środowisko oraz aktualizacji decyzji ZRID. Wykonawca nie przedstawił jak dotąd odpowiednich dokumentów, które wykazywałyby, w jaki sposób na wydłużenie terminu wpłynęły dodatkowe prace, nieprzewidziane zdarzenia czy trwająca wciąż procedura odwoławcza od decyzji ZRID.
ZDMK: Do przystąpienia do etapu przygotowania zadania w zakresie opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych konieczne jest zabezpieczenie stosownych środków finansowych w BMK i WPF.
ZTP: Linia tramwajowa w ciągu ul. Lema jest potrzebnym połączeniem, mającym na celu poprawę niezawodności sieci tramwajowej. Połączenie to, w przypadku konieczności wyłączenia odcinka torowiska w ciągu al. Pokoju oraz ul. Mogilskiej/al. Jana Pawła II, pozwoli na skrócenie objazdów oraz bardziej efektywną organizację tras zastępczych. Dodatkowo taka linia w realny sposób poprawiłaby obsługę Areny Kraków oraz okolicznych osiedli.
GK: Trwają prace nad założeniami nowej Strategii Rozwoju Krakowa oraz sporządzany jest projekt Planu Ogólnego. Zapisy powyższych dokumentów będą mieć istotny wpływ na docelowe zagospodarowanie przestrzenne miasta, w tym na kształt systemu transportowego Krakowa. W trakcie prac zostanie określona zasadność przedmiotowej linii tramwajowej.
ZDMK: Zamknięcie ul. Dobrego Pasterza planowane jest na pierwszą połowę listopada 2026 roku, na okres ok. jednego miesiąca. Należy się liczyć z tym, że cała ulica Dobrego Pasterza zostanie wyłączona z ruchu, a ruch poprowadzony zostanie lokalnymi ulicami. Jest to optymalne rozwiązanie zarówno dla prowadzonych robót, jak i dla ograniczenia utrudnień dla mieszkańców (ze względu na czas robót).
GK: Od 8 listopada, od wczesnych godzin porannych, wprowadzona zostanie czasowa zmiana organizacji ruchu na ul. Dobrego Pasterza. Przez około miesiąc zamknięty będzie odcinek pomiędzy rondem Barei a skrzyżowaniem z ul. Bohomolca. Ma to związek z kolejnym etapem prac przy budowie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Dla budynków i lokali usługowych, do których nie ma innego dojazdu, zostanie zapewniony przejazd przez teren budowy; utrzymany zostanie także ciąg pieszo-rowerowy. Zamknięcie ulicy jest konieczne w związku z budową torowiska przecinającego ul. Dobrego Pasterza. W tym czasie wykonane zostaną również prace przy nawierzchni jezdni i chodnikach. Podczas prac komunikacja publiczna zostanie przekierowana aleją Tadeusza Bora-Komorowskiego oraz ulicami Lublańską i Strzelców. Szczegółowe informacje o zmianach w kursowaniu autobusów można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
AU: kompetencje Wojewody Małopolskiego
ZDMK: Planowany jest remont obiektu – zadanie pn. „Remont wiaduktu nad al. 29 Listopada w ciągu ul. Lublańska–Opolska” zostało umieszczone na liście rankingowej inwestycji wnioskowanych do Budżetu Miasta Krakowa na rok 2026 oraz do wieloletnich planów finansowych na lata kolejne. W przypadku przyznania środków na ten cel działania związane z ogłoszeniem przetargu na wykonanie robót i późniejszą realizacją zadania ruszą niezwłocznie.
GK: Z informacji uzyskanych z ZDMK wynika, że możliwość realizacji zadania pn. „Remont wiaduktu nad al. 29 Listopada w ciągu ul. Lublańska–Opolska” będzie analizowana podczas prac nad projektami budżetu Miasta Krakowa na 2026 r. oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krakowa na lata kolejne. W przypadku zabezpieczenia w budżecie miasta środków na ww. zadanie, niezwłocznie zostaną podjęte działania związane z ogłoszeniem przetargu na wykonanie robót i realizację prac budowlanych.
AU: Kompetencje Wojewody Małopolskiego.
ZDMK: Dokumentacja projektowa dla zadania pn. „Remont wiaduktu nad al. 29 Listopada w ciągu ul. Lublańska–Opolska” została opracowana i uzyskała skuteczne zgłoszenie robót. Dokumentacja ta w swoim zakresie nie obejmuje przebudowy układu drogowego pod obiektem, w tym wykonania nawrotek, w związku z czym nie ma możliwości ich realizacji na podstawie tej dokumentacji i dokonanego zgłoszenia.
GK: Z informacji uzyskanych z ZDMK wynika, że dokumentacja projektowa dla planowanego remontu estakady nad al. 29 Listopada została już opracowana i uzyskała skuteczne zgłoszenie robót budowlanych.
Budowa nawrotek wymagałaby wykonania projektu przebudowy układu drogowego, czego planowany remont estakady nie uwzględnia.
ZDMK: Oczywiście, spotkajmy się i porozmawiajmy.
GK: Z informacji uzyskanych z ZDMK wynika, że dokumentacja projektowa dla planowanego remontu estakady nad al. 29 Listopada została już opracowana i uzyskała skuteczne zgłoszenie robót budowlanych.
Budowa nawrotek wymagałaby wykonania projektu przebudowy układu drogowego, czego planowany remont estakady nie uwzględnia.
ZDMK: Rozważa się pozostawienie istniejącej nawrotki pod estakadą z kierunku Nowej Huty (która została wprowadzona z uwagi na utrudnienia związane z budową KST IV) do czasu ewentualnej przebudowy w ramach umowy o zastępstwo inwestycyjne przy realizacji inwestycji drogowej. Budowa drugiej nawrotki z kierunku Bronowic, ze względu na istniejące parametry techniczne, wymaga przeprowadzenia kompleksowego procesu inwestycyjnego, który na chwilę obecną nie jest prowadzony w jednostce.
BP: Rejon centrum handlowego objęty jest obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Gen. Bora-Komorowskiego – Rejon Koncentracji Usług”, w którym obszar CH Krokus przeznaczony jest pod teren rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m² (tj. handel wielkopowierzchniowy) lub zabudowy usługowej (UC/U.2). Obecnie trwają prace nad planem ogólnym gminy, który może wskazać inne kierunki zagospodarowania tego obszaru w przyszłości. Projekt planu ogólnego będzie podlegał konsultacjom społecznym, w trakcie których mieszkańcy będą mogli wypowiedzieć się na temat propozycji dotyczących tego terenu.
BP: Obszar Muzeum Lotnictwa objęty jest obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Dla wybranych obszarów przyrodniczych miasta Krakowa – etap A” – obszar 199, w którym teren ten przeznaczony jest pod teren zieleni urządzonej (199.ZPu.1) o podstawowym przeznaczeniu pod zieleń towarzyszącą obiektom usług.
GS: Wydział Skarbu Miasta zawarł z Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie umowę dzierżawy na czas nieoznaczony (z późniejszymi zmianami) dotyczącą działek lub ich części nr 171/77, 171/79, 171/82 obr. 4 – Śródmieście oraz działki nr 32/2 obr. 6 – Nowa Huta w celu prowadzenia działalności statutowej oraz utrzymania zieleni. Zgodnie z postanowieniami umowy, to na dzierżawcy spoczywa obowiązek utrzymania zieleni w należytym stanie, we własnym zakresie i na własny koszt, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
ZZM: Zgodnie z dokumentem „Kierunki rozwoju i zarządzania terenami zieleni na lata 2019–2030”, na terenie wzdłuż ul. Pułkownika Gnysia planowane jest utworzenie parku, który wraz z terenami zieleni przy ul. Markowskiego połączy teren zieleni przy Muzeum Lotnictwa Polskiego z Parkiem Lotników Polskich, tworząc rozległy kompleks zieleni. W celu utworzenia parku, w GS prowadzone jest postępowanie w sprawie nabycia do zasobu gminnego prawa użytkowania wieczystego działki, co ma na celu powiększenie powierzchni obszarów zieleni publicznej. ZZM pozytywnie zaopiniował pozyskanie do zasobu gminnego ww. nieruchomości położonej w rejonie ul. Seniorów Lotnictwa, na terenie której znajduje się ogród im. Polskich Kombatantów. W przypadku dojścia do sprzedaży przedmiotowej działki na rzecz Gminy Miejskiej Kraków, przy ewentualnej rewitalizacji terenu zostaną przeprowadzone konsultacje dotyczące sposobu zagospodarowania ogrodu.
ZDMK: Pierwotna wersja projektu zakładała dwie jezdnie i po dwa pasy ruchu. W związku z uwagami mieszkańców oraz postulatami zwiększenia liczby miejsc postojowych wprowadzono zmianę do projektu, polegającą na ograniczeniu liczby pasów jezdni. Obecny przekrój jest wynikiem postulatów mieszkańców.
ZTP: Analizujemy możliwość przywrócenia linii nr 16 po oddaniu pętli tramwajowej w Mistrzejowicach.
ZDMK: Tak jak jest obecnie, na linii ul. Mogilska – al. Jana Pawła II. Nic się w tym zakresie nie zmieni.
ZTP: W ramach realizacji linii tramwajowej KST IV planowane jest wykonanie połączenia szynowego od ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II w stronę ul. Meissnera. Nie jest planowana realizacja torowiska w ciągu ul. Lema.
ZDMK: Na wniosek mieszkańców (to efekt ich próśb) wprowadzono ruch jednopasmowy, z przystankami autobusowymi w pasie drogowym oraz z lokalizacją miejsc postojowych. Niezależnie od powyższego, projekt przystanku powstaje indywidualnie, na podstawie warunków, jakie przekazuje m.in. ZTP (transport, zakładany tabor, liczba kursów), warunków technicznych określonych rozporządzeniem Ministra Infrastruktury (www.gov.pl) oraz dostępnej na ten cel przestrzeni. Należy mieć na uwadze, że przy wykonaniu przystanku wraz z zatoką może pojawić się konieczność większej ingerencji w tereny przyległe (w tym wykupów działek).
ZIS: W 2025 roku Dzielnica III przeznaczyła środki finansowe w wysokości 100 000 zł, które zostały wykorzystane na zakup sprzętu sportowego oraz urządzeń służących do utrzymania boisk i terenów zielonych. W kolejnych latach wsparcie udzielane klubowi KS Wieczysta będzie uzależnione od wysokości środków finansowych ujętych w budżecie ZIS oraz od środków przekazywanych przez Dzielnicę III. Brana jest również pod uwagę optymalizacja dokumentacji projektowej przebudowy stadionu KS Wieczysta pod kątem funkcjonalności obiektu oraz kosztów realizacji.
Burmistrz Nocny: Imprezy plenerowe mogą mieć trojaki charakter:
W przypadku pierwszych dwóch punktów nie obowiązują przepisy ustawy Prawo Ochrony Środowiska, ani uchwała „antyhałasowa” RMK. Imprezy pozostałe podlegają ww. przepisom prawnym i zakłócenia, które powodują, mogą i powinny być zgłaszane przez mieszkańców do Straży Miejskiej lub Policji. Miasto dokłada starań w celu eliminacji tego typu dokuczliwości poprzez monitorowanie imprez przez służby oraz negocjacje prowadzone przez Burmistrza Nocnego z organizatorami. Negocjacje są prowadzone również z organizatorami imprez masowych (Burmistrz Nocny) i zgromadzeń (OC), ale przy braku argumentów prawnych, ich efekt zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli organizatora.
AU: Brak takich wniosków
ZBK: W ramach programu budowy wind w komunalnych budynkach mieszkalnych podpisane zostały umowy na realizację prac w zakresie budowy wind w dwóch budynkach komunalnych przy ul. Borkowskiej 27 i 29 z terminem zakończenia prac do końca III kwartału 2026 r. Ponadto podpisane zostały umowy na wykonanie prac projektowych dotyczących budowy wind w pięciu budynkach czteropiętrowych i wyższych, z terminem zakończenia do kwietnia 2026 r.
ZZM: Dokona szczegółowej kontroli drzewostanu w przedmiotowej lokalizacji. W zależności od wyników kontroli zostaną podjęte dalsze działania, tj. redukcja koron drzew lub ewentualne złożenie wniosku o wycinkę.
ZIS: Teren kompleksu sportowego przy ul. Stanisława ze Skalbmierza 7 stanowi własność Gminy Miejskiej Kraków. W zarządzie ZIS pozostaje zewnętrzny teren sportowy, który został przekazany na podstawie dwóch umów użyczenia na rzecz Samodzielnego Koła Terenowego nr 38 Społecznego Towarzystwa Oświatowego. Biorący w użyczenie odpowiada za stan techniczny obiektów usytuowanych na nieruchomości stanowiącej przedmiot użyczenia i ma obowiązek dokonywania na własny koszt przeglądów, konserwacji, napraw i remontów przedmiotu użyczenia związanych ze zwykłym korzystaniem z rzeczy oraz niezbędnych do jego zachowania w stanie niepogorszonym. Temat będzie wymagał podjęcia rozmów z użytkownikiem. Nie wyklucza się rozwiązania umowy użyczenia.
ZZM:Na terenach pozostających w utrzymaniu ZZM prowadzone są bieżące kontrole zieleni. Prace w obrębie drzewostanu zlecane są do realizacji niezwłocznie po stwierdzeniu takiej konieczności przez osoby nadzorujące dany teren. W uzasadnionych przypadkach zlecane są szczegółowe badania drzew. Na podstawie uzyskanych wniosków z ekspertyz zlecane są niezbędne prace. Krzewy rosnące na terenach utrzymywanych przez ZZM wiosną poddawane są cięciom odmładzającym, a stare żywopłoty wokół budynków wymieniane są sukcesywnie.
ZDMK: Na kontrakcie wprowadzono wiele zmian. Postulowane przez mieszkańców zmiany, o ile spełniały wymogi prawa budowlanego, zostały wdrożone do kontraktu – m.in. korekty szerokości pasów drogowych, korekty przebiegu ciągów pieszo-rowerowych, dodatkowe dowiązania ścieżek na ul. Dobrego Pasterza, ul. Bohomolca, parking przy ul. Janickiego, parking przy Straży Miejskiej, znaczące redukcje wycinek istniejących drzew z jednoczesnym zwiększeniem (ponad 40%) liczby nasadzeń roślinności i inne. Praktycznie wszystkie zmiany to efekt prowadzonych konsultacji ze stroną społeczną.
ZTP: Z uwagi na szeroki zakres tematyki, w obrębie kompetencji ZTP, zmiany dotyczące kształtowania połączeń KMK będą konsultowane z Radą Dzielnicy III.
GK: Jeśli chodzi o projekty czasowej organizacji ruchu, to przy większych zmianach w większości przypadków organizowane jest spotkanie z przedstawicielami Rady Dzielnicy, WRD KMP, ZDMK, ZTP celem omówienia propozycji wykonawcy. Natomiast w kwestii organizacji ruchu, która ma obowiązywać po zrealizowaniu inwestycji, nie została jeszcze zatwierdzona.
ZZM:
Dokarmianie zwierząt dzikich ze względów przyrodniczych nie jest wskazane – dopuszczalne jest jedynie w skrajnych warunkach pogodowych i w odpowiedni sposób (właściwa karma, określone dawkowanie i czas). W warunkach miejskich zwierzęta dzikie mają znacznie lepsze możliwości zdobycia pokarmu, nawet w okresie zimowym, niż w wielu miejscach ich naturalnego występowania. Dokarmianie wpływa niekorzystnie na znaczną część naturalnych zachowań i przystosowań do przetrwania okresów ograniczonego dostępu do pożywienia u wielu gatunków zwierząt.
Więcej informacji dotyczących dokarmiania zwierząt dzikich oraz kotów wolno żyjących można znaleźć na stronach:
AU: Obecnie toczy się postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę dla inwestycji pn. „Budowa budynku wielorodzinnego z garażem podziemnym wraz z instalacjami wewnętrznymi (wod.-kan., gaz, c.o., went. mech., en. elektr.) na działkach nr 273/1, 274/1, 275 obr. 23 jedn. ewid. Śródmieście przy ul. Gdańskiej”. Postępowanie jest na etapie weryfikacji dokumentacji projektowej – wezwano pełnomocnika do uzupełnień i doprowadzenia jej do zgodności z przepisami. Jednocześnie zauważa się, że mieszkańcy złożyli w tej sprawie wiele zastrzeżeń i uwag. Planowane jest spotkanie w AU z reprezentantami mieszkańców. Na spotkaniu na Ławeczce Dialogu mieszkańcy, dopytując o tę inwestycję, posługiwali się lokalizacją przy ul. Lublańskiej, gdyż inwestycja projektowana jest w pobliżu tej ulicy.
BP: Do Wydziału Planowania Przestrzennego nie wpłynął wniosek o zmianę miejscowego planu przy ul. Gdańskiej.
Rejon ul. Gdańskiej objęty jest obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Olsza”, w oparciu o który wydawane są pozwolenia na budowę. Plan ten wyznacza przy ul. Gdańskiej:
ZDMK:
Na chwilę obecną w egzekwowaniu napraw nawierzchni pomocne są umowy na odtworzenie nawierzchni jezdni, zawierane z inwestorami realizującymi inwestycje budowlane o dużej powierzchni (mieszkaniowe wielorodzinne). Umowy te jasno określają obowiązki inwestora w trakcie prowadzenia ruchu technologicznego oraz warunki odtworzenia nawierzchni jezdni po jego zakończeniu. W przypadku niewywiązania się przez inwestora z nałożonych obowiązków ZDMK ma możliwość skorzystania z weksla in blanco stanowiącego zabezpieczenie umowy bądź naliczenia kar umownych. W przypadku braku stosowania się do warunków zgody na przejazd samochodów ciężarowych po drogach z ograniczeniem tonażu – w tym braku odpowiedniego utrzymania – możliwe jest przeprowadzenie dodatkowych kontroli ze służbami miejskimi posiadającymi uprawnienia do nakładania mandatów karnych wobec kierowców lub kierowników budów generujących zanieczyszczenia, uszkodzenia bądź nieprzestrzegających przepisów ruchu drogowego. Tego typu czynności odbywają się w ramach cotygodniowych kontroli Zespołu Szybkiego Reagowania.
PI: Zgodnie z ustawą o rewitalizacji z 2015 r. proces rewitalizacji prowadzi się co do zasady na obszarze rewitalizacji. W Krakowie obszar ten wyznaczony uchwałą Rady Miasta Krakowa nr XCVII/2644/22 z 1.10.2022 r. składa się z podobszarów: Kazimierz–Stradom, Grzegórzki–Wesoła oraz „stara” Nowa Huta. Jeśli chodzi o uchwałę Rady Miasta Krakowa nr C/1346/10 z 12.05.2010 r. dotyczącą rehabilitacji zabudowy blokowej – posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości jest czynnikiem kluczowym i uzasadniającym wydatkowanie środków publicznych na dany cel. Spółdzielnie mieszkaniowe mają swoją odrębną osobowość prawną i samodzielnie realizują uprawnienia właścicielskie w zakresie nieruchomości stanowiących ich własność. Prowadzenie działań inwestycyjnych na terenie prywatnym, do którego gmina nie ma tytułu prawnego, może zostać uznane za niecelowe i nierzetelne wydatkowanie środków publicznych. W zakresie działań związanych z rehabilitacją zabudowy blokowej niezbędne są rozwiązania prawne opracowane na poziomie krajowym.
ZDMK: Wymagania dotyczące ekranów akustycznych zostały określone w postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie z 24.04.2023 r. Postanowienie to wprowadziło zmiany zapisów w decyzji środowiskowej wydanej przez Prezydenta Miasta Krakowa z 24.05.2017 r. Ponadto decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) z 9.05.2023 r. nakazuje wykonanie ekranów – zgodnie z ich rodzajami i lokalizacją – określonymi w decyzji środowiskowej. Jak po każdym kontrakcie infrastrukturalnym, zostaną wykonane porealizacyjne badania skuteczności ekranów akustycznych.
ZIW: Ciek Sudół Dominikański jest ciekiem naturalnym i stanowi śródlądowe wody płynące, w stosunku do których prawa właścicielskie – zgodnie z art. 212 ustawy z 20.07.2017 r. Prawo wodne – wykonuje Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Utrzymywanie wód należy do właściciela i jest realizowane zgodnie z art. 227 ust. 3 ww. ustawy. ZIW utrzymuje na bieżąco jedynie dwie kraty wlotowe na przedmiotowym cieku (przy ul. Majora i ul. Lublańskiej).
ZTP: Temat jest omawiany. Nie ma jeszcze ustalonego terminu konsultacji.
MCOO: Na podstawie przeglądu stanu technicznego (maj 2025 r.) budynku Samorządowego Przedszkola nr 14 przy ul. Młyńskiej Bocznej 4 oraz wizji lokalnej (październik 2025 r.) stwierdzono, że obiekt znajduje się w należytym stanie technicznym i nie ma przesłanek, które mogłyby wskazywać na zagrożenie katastrofą budowlaną. Niemniej w 2024 r. uzyskano pozwolenie na budowę, które obejmuje wykonanie prac polegających na przebudowie budynku przedszkola oraz dostosowaniu go do potrzeb osób niepełnosprawnych i obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, w tym przeciwpożarowych. Szacowana wartość inwestycji wynosi ok. 14 mln zł. Jej realizacja wymaga wyłączenia obiektu z użytkowania na okres ok. 1,5 roku. W kwietniu 2025 r. zlecono opracowanie koncepcji i programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy budynku przedszkola przy ul. Ułanów – na działce Bursy Szkolnictwa Ponadpodstawowego nr 3 przy ul. Ułanów 21A – z terminem realizacji do grudnia 2025 r. Pod budowę placówki wskazano niezabudowaną część gminnej działki (w uzgodnieniu z dyrektorem bursy), którą Miasto może przeznaczyć w tym rejonie Krakowa pod inwestycję oświatową. W pobliżu zlokalizowane są cztery jednostki oświatowe (Zespół Szkół nr 1 i Zespół Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji przy ul. Ułanów, Szkoła Podstawowa nr 114 przy ul. Łąkowej oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 9 przy ul. Seniorów Lotnictwa), dysponujące infrastrukturą sportową, z której – po uzgodnieniu z ich dyrektorami – mogą korzystać wychowankowie bursy.
ZZM: ZZM posiada fundusze na realizację wybiegów dla psów w dzielnicach Krakowa, jednak strategia prac wynika z analizy wyników konsultacji. W pierwszej kolejności priorytet przyznano dzielnicom, które nie posiadają żadnego wybiegu dla psów, a także tym lokalizacjom, które uzyskały największe poparcie mieszkańców uczestniczących w konsultacjach.
Raport z konsultacji dostępny jest na stronie: obywatelski.krakow.pl
W tegorocznym BO zgłoszono projekt wybiegu dla psów „Kieszonkowy psi wybieg na Wieczystej”. Projekt został odrzucony na etapie oceny merytoryczno-prawnej, ponieważ miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje we wskazanej we wniosku lokalizacji zabudowę usługową – a więc zakres projektu jest niezgodny z obowiązującym planem. Wnioskodawcy sugerowano zmianę lokalizacji, jednak ze względu na wybór konkretnego terenu nie zdecydował się na zmianę działki.
ZZM: Na terenach pozostających w zarządzie ZZM na obszarze Dzielnicy III nie stwierdzono występowania kontenerów na odzież używaną. W przypadku ich stwierdzenia w terenie wszczynane jest postępowanie w celu usunięcia ich z terenów przeznaczonych w planie miejscowym pod zieleń.
ZZM: Drzewa na skwerze przy skrzyżowaniu al. 29 Listopada z ul. Dobrego Pasterza (przy ul. Chlebowej) oraz na zieleńcu przy skrzyżowaniu al. 29 Listopada z ul. Rybianka zostały posadzone w ramach inwestycji prowadzonej przez ZIM. Młode nasadzenia drzew po zakończeniu inwestycji przebudowy al. 29 Listopada zostały przekazane w utrzymanie tut. jednostki. ZZM objął ww. nasadzenia pielęgnacją, w ramach której drzewa były podlewane. Pomimo prawidłowo prowadzonej pielęgnacji część drzew obumarła. Drzewa te zostaną wymienione na nowe.