Dziesięć dyscyplin sportowych, trzydzieści jeden wakacyjnych dni, tysiące młodych krakowian, mnóstwo emocji i pozytywnej energii – 1 lipca rozpoczyna się w Krakowie dwunasta edycja „Juliady” – Młodzieżowego Festiwalu Sportu, organizowanego od 1999 roku przez Stowarzyszenie „U Siemachy”, Urząd Miasta Krakowa oraz Biuro Promocji Studio 2. Głównym sponsorem imprezy już po raz czwarty jest Coca-Cola.
„Podczas tegorocznej edycji Juliady zdecydowaliśmy się bardziej akcentować aspekt wychowawczy, dlatego też większość środków przeznaczymy na wydarzenia sportowe ograniczając wydatki na promocje” – powiedział ks. Andrzej Augustyński, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Młodzieży podczas konferencji prasowej zapowiadającej wydarzenie.
„W tym roku będziemy starać się angażować dzieci spoza Krakowa, z miejscowości dotkniętych powodzią. Chcemy zapewnić dzieciom i młodzieży kontakt ze sportem przez cały miesiąc – co niewątpliwie przyczyni się do ich rozwoju” – dodał ks. Andrzej Augustyński.
„Cieszymy się, że coraz więcej młodych krakowian decyduje się spędzać swój wolny czas aktywnie i z pozytywną energią, rozwijając swoje sportowe zainteresowania. Tym bardziej, że to już czwarte wspólne wakacje uczestników „Juliady” i firmy Coca-Cola” – powiedziała Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services. „Wsparcie dla tak dużej i ważnej dla Krakowa imprezy sportowo-rekreacyjnej skierowanej do młodych ludzi znakomicie wpisuje się w strategię naszej firmy związaną z promocją ruchu i aktywności fizycznej” – dodała.
Tegoroczna, XII już edycja Juliady wystartuje w rozszerzonej wersji. Impreza trwać będzie cały miesiąc, od 1 do 31 lipca, a zawody odbywać się będą w Centrum Rozwoju Com - Com Zone. Każdy weekend Juliady poświęcony zostanie oddzielnej dyscyplinie sportowej. Każdego dnia zorganizowane zostaną mistrzostwa promujące inną sportową rywalizację.
Centrum Rozwoju Com - Com Zone to nowoczesna placówka sportowo-wychowawcza, usytuowana przy ul. Ptaszyckiego 6 (niedaleko stadionu Hutnika), powstała z inicjatywy Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, która zarządzana jest przez Stowarzyszenie „U Siemachy”.
Obiekt o powierzchni 6 tys. m² złożony jest z pływalni, hali sportowej, 3 sal treningowych, znakomicie wyposażonej siłowni, części rekreacyjnej oraz przestrzeni na
działalność edukacyjną i opiekuńczo-wychowawczą.
Juliada, jako największy program sportowy oferowany młodzieży w Krakowie w okresie letnim, podejmuje współpracę z Future Stars Małopolskim Festiwalem Koszykówki z Marcinem Gortatem.
Organizatorzy 4MOVE Future StarS - Małopolskiego Festiwalu Koszykówki z Marcinem Gortatem we współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki gwarantują jeden z najsilniej obsadzonych turniejów koszykówki młodzieżowej w Europie. Sympatycy koszykówki będą szczególnie podekscytowani występem reprezentacji juniorów Polski, która w ostatnim sezonie zanotowała szereg znaczących sukcesów.
Mecze eliminacyjne i półfinały odbywające się w dniach 16.07-17.07.2010 rozegrane zostaną na obiektach Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Wszystkie mecze finałowe [mecze o miejsca 5/6, 3/4 oraz finał] rozegrane zostaną na specjalnie przygotowanym boisku do koszykówki, które rozłożone zostanie na Placu Jana Nowaka Jeziorańskiego przed Galerią Krakowską.
Juliada to impreza sportowo-rekreacyjna organizowana w Krakowie od 1999 r. Jej inicjatorem i pomysłodawcą jest Ks. Andrzej Augustyński, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Młodzieży.
Impreza skierowana jest do młodych osób, pozostających w mieście podczas wakacji (nazwa wydarzenia pochodzi od łacińskiej nazwy miesiąca lipca, w którym rokrocznie odbywa się Juliada). Tradycyjnie jej hasłem przewodnim jest zawołanie: „Kraków ufa młodym”. Przedsięwzięcie ma na celu stworzenie atrakcyjnej oferty spędzania czasu wolnego przez ludzi młodych. Badania dowodzą, iż współzawodnictwo sportowe jest skuteczną formą przeciwdziałania przestępczości młodzieży. Sport zapobiega nudzie i stwarza możliwość rozwijania przez młodzież bezpiecznych zainteresowań i pasji. Dzięki sportowym rozgrywkom organizowanym w mieście podczas wakacji młodzi mieszkańcy Krakowa mogą aktywnie spędzać swój czas wolny, zamiast wysiadywać przed blokiem, szukać „rozrywki” w przemocy czy stosowaniu używek.
Juliada ma służyć promocji przede wszystkim sportów masowych, w które zaangażować się mogą dzieci i młodzież w każdym wieku i co równie ważne, bez względu na dochody ich rodzin.
Szczegółowe informacje na www.juliada.pl oraz www.mlodziz.info.
Patronat medialny nad Juliadą objęli: „Dziennik Polski”, Radio ESKA, TVP Kraków
„Śmigło” magazyn młodych, Magiczny Kraków, AMS, breake.pl speedballin.pl.(JD).