Kupujesz, sprzedajesz lub odziedziczyłeś nieruchomość? Przyjdź do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa. Uzyskasz tu niezbędne informacje z ewidencji gruntów i budynków takie jak m.in. powierzchnia i numery działek na których stoi dom czy blok, dane dotyczące właścicieli itp. Otrzymasz także jeden z najczęściej wymaganych dokumentów przy realizacji wszelkich transakcji na rynku nieruchomości - wypis i wyrys z ewidencji gruntów.
Wydział Geodezji obsłużył w ubiegłym roku 32 007 osób i instytucji w zakresie ewidencji gruntów i budynków. Wydano 61 480 wypisów z rejestru gruntów oraz 19 789 wyrysów i kopii z części graficznej operatu ewidencji gruntów.
W ubiegłym roku do Wydziału Geodezji wpłynęło także 77 290 dokumentów (m.in. aktów notarialnych) dotyczących zmian w ewidencji gruntów i budynków z czego 71 568 dokumentów ujawniono.
Pracownicy wydziału udzielili 17 238 pisemnych informacji dotyczących danych zawartych w operacie ewidencji gruntów (na wniosek m.in. instytucji - ZUS, KRUS, Urzędów Skarbowych itp.).
Informacje z ewidencji gruntów i budynków oraz wypis i wyrys z ewidencji gruntów udostępniane są – zgodnie z przepisami - odpłatnie. Kupujący nieruchomość może uzyskać informacje z operatu ewidencji gruntów i budynków posiadając upoważnienie właściciela.
Wydział Geodezji przyjmuje mieszkańców od poniedziałku do piątku w godzinach 7.40 - 15.30, ul. Grunwaldzka 8. Osoby niesłyszące mogą liczyć na pomoc pracownika posługującego się językiem migowym.(KS)