W dniach 26 - 30 marca biblioteki, szkoły, domy kultury, pracownie komputerowe oraz inne instytucje oferujące publiczny dostęp do Internetu, mogą wziąć udział w „Tygodniu z Internetem”. „Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska kampania, koordynowana przez Telecentre-Europe - organizację pozarządową zrzeszającą sieci telecentrów z różnych krajów. Akcja ma na celu zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości Internetu.
W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a partnerami są: firmy Microsoft, UPC i Telekomunikacja Polska, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Federacja Inicjatyw Oświatowych, Fundacja Matematyków i Informatyków Niesprawnych Ruchowo oraz Związek Harcerstwa Polskiego.
Akcji patronuje koalicja „Dojrz@łość w sieci”, w której Kraków aktywnie uczestniczy od 2010 r. Koalicja działa na rzecz zachęcenia osób starszych do korzystania z Internetu.
Instytucje uczestniczące w kampanii mogą zorganizować spotkanie dla dzieci, rodziców i dziadków według jednego z zaproponowanych scenariuszy, a następnie wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjny sprzęt multimedialny. Uwaga! Chęć udziału w kampanii należy zgłosić między 7 a 19 marca.
Szczegółowe informacje wraz z formularzem rejestracyjnym dostępne są na stronie internetowej kampanii: http://www.biblioteki.org/pl/tydzien_z_internetem_2012. (JD)