Wystartowała kampania promocyjna 9. edycji festiwalu Misteria Paschalia (2-9 kwietnia), uznawanego za jeden z najważniejszych na świecie festiwali poświęconych muzyce renesansu i baroku. Layout tegorocznej edycji wydarzenia oparto na postaci biblijnej Judyty, stanowiącej częstą inspirację dla artystów tego okresu, a program festiwalu zbudowano wokół dwóch oratoriów związanych z jej postacią – Juditha Triumphans Antonia Vivaldiego i La Giuditta Alessandra Scarlattiego.
Plakaty festiwalowe zawisły na citylightach i billboardach w największych polskich miastach (w Katowicach, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Krakowie). Autorem koncepcji graficznej jest krakowski grafik Witold Siemaszkiewicz, a za planowanie i zakup mediów odpowiada Krakowskie Biuro Festiwalowe. Sponsorem Głównym festiwalu jest Tauron Polska Energia.
W działaniach promocyjnych duży nacisk położono na aktywności w internecie. Powstała mobilna wersja strony internetowej misteriapaschalia.com oraz – po raz pierwszy w historii festiwalu – zaplanowano działania wykorzystujące fotokody. Na wszystkich festiwalowych drukach zamieszczono fotokod, wystarczy zeskanować go na telefon komórkowy aby połączyć się z mobilnym przewodnikiem po festiwalu. Użytkownicy znajdą tam aktualny program, najnowsze wiadomości, a także informacje o transmisjach i biletach. Dodatkowo, co pięćdziesiąta osoba, która zeskanuje fotokod otrzyma niespodziankę – jedną z dwóch płyt z limitowanej serii Misteria Paschalia Collection.
Przypominamy: tegoroczna edycja festiwalu rozpocznie się 2 kwietnia i potrwa tydzień (do 9 kwietnia). W Krakowie znów gościć będą największe gwiazdy muzyki barokowej. Zaproszenie do udziału w festiwalu przyjęły najznakomitsze głosy m.in. Roberta Invernizzi, Vivica Genaux, Josè Maria Lo Monaco, Julia Lezhneva i Magnus Staveland oraz uwielbiane przez festiwalową publiczność zespoły m.in. Europa Galante, Accademia Bizantina, Hésperion XXI, La Capella Reial de Catalunya, Les Musiciens du Louvre Grenoble i Ensemble Matheus. Festiwalowe koncerty, jak co roku, będzie transmitować i rejestrować Program 2 Polskiego Radia.(KF)