górne tło

100 tys. pasażerów tele-bus

Nie słabnie zainteresowanie autobusem na telefon. Z usługi uruchomionej przed pięciu laty w ramach unijnego projektu badawczego Caravel/Civitas II skorzystało już 100 tys. pasażerów.

„W tym tygodniu tele-bus przewiózł już 100-tysięcznego pasażera. To dużo, biorąc pod uwagę ograniczony obszar, na którym funkcjonuje” – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA, miejskiej spółki, która uruchomiła usługę autobusu na telefon.

O tym, jak bardzo taka usługa jest potrzebna świadczy systematycznie poszerzanie obszaru, po którym on funkcjonuje. W 2007 roku w momencie uruchamiania usługi były to tylko Rybitwy i Podwierzbie. „Szybko o tele-busa upomnieli się jednak mieszkańcy Płaszowa, dla których ten obszar był poszerzany już kilka razy. Od listopada ubiegłego roku, mogą nim dojechać aż do ul. Nowohuckiej” – informuje rzecznik prasowy MPK SA.

Przypomnijmy, że tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży. W tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W autobusie na telefon zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 123, 125, 127, 158, 185, 221. (M)