Lokalni działacze Dzielnicy XVIII Miasta Krakowa oraz przedstawiciele osób zamierzających na terenie Nowej Huty utworzyć mikroprzedsiębiorstwo, wystąpili do Prezydenta Miasta Krakowa z programem dotyczącym zagospodarowania 65 lokali użytkowych usytuowanych na terenie byłej dzielnicy administracyjnej Nowa Huta z okazji jej 65-lecia.
Głównym celem przedstawionego projektu jest rewitalizacja Nowej Huty poprzez wspieranie osób, które posiadają pomysł na prowadzenie działalności gospodarczej, zamierzają ją uruchomić w lokalu użytkowym stanowiącym własność Gminy Miejskiej Kraków, który usytuowany jest na terenie dzielnicy. Dzięki realizacji przedmiotowej inicjatywy powstaną - według wnioskodawców - nowe miejsca pracy na terenie przedmiotowej dzielnicy oraz miejsca przyjazne lokalnej społeczności.
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, opracował regulamin postępowania w zakresie zagospodarowania lokali użytkowych, usytuowanych na terenie byłej dzielnicy administracyjnej Nowa Huta, stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków, w ramach Projektu "65 lokali na 65 lecie Nowej Huty". W toku prowadzonych rozmów ustalono, że w ramach projektu wynajmowane będą lokale użytkowe, które pomimo przeprowadzenia aukcji oraz przetargów na ich najem nie zostały wynajęte. Lokale spełniające wyżej wymienione kryteria kierowane będą przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie do wynajęcia w trybie przetargu za stawkę wyjściową nie niższą niż koszt eksploatacyjny 1 m2 p.u.
ZBK przygotował także wykaz lokali użytkowych usytuowanych na terenie byłej dzielnicy administracyjnej Nowa Huta, przeznaczonych do wynajęcia w trybie przetargu w ramach Pojektu „65 lokali na 65-lecie Nowej Huty" przy zastosowaniu stawki wyjściowej w wysokości kosztów eksploatacji 1 m2 p.u. lokalu. Wykaz zostanie podany do publicznej wiadomości od dnia 30 lipca na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa, z siedzibami w Krakowie przy: Placu Wszystkich Świetych 3-4, ul. Wielopole 17 A, przy ul. Kasprowicza 29, w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, os. Złotej Jesieni 14 oraz na stronie internetowej pod adresem www.zbk.krakow.pl.
W okresie podania lokali do wiadomości publicznej oferent zobowiązany jest zapoznać się ze stanem technicznym interesującego go lokalu, a w przypadku uznania, że spełnia on pod względem powierzchniowo-lokalizacyjno-technicznym jego oczekiwania pod kątem przyszłej działalności, która ma być w nim realizowana – złożyć do dnia 18.08.2014 r. do godz. 15.00 ofertę przystąpienia do aukcji w Punkcie Obsługi Mieszkańców Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, os. Złotej Jesieni 14, oraz do dnia 18.08.2014 r. wpłacić wadium w kwocie określonej przez organizatora postępowania. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 20 sierpnia w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie.
Zwycięzca przetargu zobowiązany będzie w terminie sześciu dni kalendarzowych od daty otrzymania pisemnego powiadomienia o wynikach przetargu podpisać umowę na najem lokalu użytkowego.