Kraków to miasto olbrzymich szans i możliwości zawodowych - przekonuje miasto i czołowe firmy działające pod Wawelem. Podczas odbywającego się w czwartek (23 pażdziernika) w Magistracie „IX Krakowskiego Forum Nauka - Biznes - Mieszkańcy Samorząd" Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa Elżbieta Koterba zaprezentowała projekt inKRK umożliwiający studentom i absolwentom dobry start w karierę zawodową, a pracodawcom pozyskanie młodych – zdolnych. Do programu inKRK dołączyły dziś dwie kolejne, duże i znane firmy – Skanska oraz AG TEST HR.
Kraków jest największym ośrodkiem outsourcingu w Polsce, liderem w tej dziedzinie w Europie Środkowo-Wschodniej i miejscem wskazywanym przez światowe rankingi jako idealne do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu.
Pod Wawelem w branży nowoczesnych usług działa około 80 firm. W I kwartale tego roku w Krakowie sektor zapewnił ok. 3 tysiące nowych miejsc pracy, szacuje się, że pod koniec 2014 r. w outsourcingu pracować będzie ok. 38 tys. osób.
- By wykorzystać potencjał stolicy Małopolski, zarówno miasto jak i środowiska biznesowe podejmują szereg inicjatyw - jedną z nich jest program inKRK zachęcający młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Krakowem – mówi Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa Elżbieta Koterba.
W praktyce projekt polega przede wszystkim na umożliwieniu studentom i absolwentom zdobycia doświadczenia zawodowego, a przedsiębiorcom - znalezienie stażystów. Program realizowany jest dzięki współpracy miasta i środowisk biznesowych i składa się z czterech filarów:
Partnerami projektu są już UBS, Samsung, PerkinElmer, FREEDOMowniam, EDF a od dziś – Skanska oraz AH TEST HR.
Szczegóły dostępne pod adresem: www.inkrk.krakow.pl.
Stowarzyszenie ABSL skupiające czołowe firmy działające w branży nowoczesnych usług podczas dzisiejszego Forum zaprezentowało realizowaną m.in. w Krakowie kampanię wizerunkową „GET REAL". Jej celem jest wzmocnienie atrakcyjnego i wiarygodnego wizerunku sektora oraz skontaktowanie pracodawców z najzdolniejszymi kandydatami.
W pierwszym etapie kampanii, który rozpoczął się w październiku, uruchomiono stronę internetową Getreal.pl, rozpoczęto promocję w portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Ruszyła także pilotażowa kampania outdoorowa. Materiały promujące kampanię pojawią się na ponad 50 citylightach i billboardach, w 80 pojazdach komunikacji miejskiej, a także na ośmiu uczelniach wyższych, m.in. Uniwersytecie Jagiellońskim i Politechnice Krakowskiej. ABSL będzie też promować branżę podczas największych targów pracy i praktyk w Polsce – Absolvent Talent Days (Kraków Arena, 28 października). Kolejne działania planowane są w marcu 2015 r.
Przypomnijmy: Organizowane od ubiegłego roku, „Krakowskie Forum Nauka-Biznes-Mieszkańcy-Samorząd" to miejska inicjatywa mająca na celu pobudzenie dialogu i zainicjowanie współpracy na tej linii. Forum to interdyscyplinarne wydarzenie, współtworzone m.in. przez przedstawicieli krakowskich uczelni wyższych i instytucji naukowych, firm inwestujących w Krakowie, przedstawicieli stowarzyszeń skupiających mieszkańców Krakowa oraz samorządu terytorialnego.