Od 7 do 8 listopada w Kolonii odbyły się cykliczne „Europejskie Targi TAXI". Tegoroczne targi były szczególne, bowiem po raz pierwszy, jako jedyna polska firma, swoje produkty prezentowała krakowska firma „ASKEN".
Na targach wystawcy prezentowali wszystko, co jest niezbędne do wykonywania usług przewozowych taksówką, od pojazdów fabrycznie przystosowanych do TAXI, w tym dla osób niepełnosprawnych, do specjalistycznych urządzeń, taksometrów, kas fiskalnych, tzw. kogutów. Największymi wystawcami były znane firmy motoryzacyjne: Daimler (Mercedes Benz), Citroen, VW, Nissan.
Najwięcej stoisk na targach poświęconych było prezentacji aplikacji informatycznych służących korporacjom do zarządzania zleceniami usług przewozowych i nadzorowania za pomocą GPS taksówek oraz aplikacjom służącym klientom do zamawiania taksówki automatycznie za pomocą telefonu.
Wśród wystawców, po raz pierwszy, jako jedyna polska firma, swój produkt z sukcesem prezentowało dwóch krakowskich przedsiębiorców Mirosław Cioś i Waldemar Kwinta, działających pod nazwą ASKEN. Przypomnijmy, że firma ta otrzymała dotację z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na realizację inwestycji pn. „Rozpoczęcie działalności eksportowej przez firmę Asken w efekcie wdrożenia PRE". Wartość projektu: 233.624,00 zł, kwota dofinansowania 168.791,50 zł.
Aplikacja o nazwie handlowej „System Taxi Wizar" to zespół programów do zaawansowanego zarządzania flotą taksówek. Oprogramowanie w całości powstało w Krakowie i działa skutecznie od 2 lat w wielu krakowskich korporacjach radio-taxi. Ponieważ z poprzednich targów taxi właściciele ASKEN mieli porównanie do analogicznego oprogramowania innych firm europejskich stwierdzili, że przedstawią system na targach w Kolonii. Stoisko cieszyło się dużą frekwencją, nie tylko dlatego, że zaprezentowano jeden z najlepszych produktów na targach (opinie klientów), ale również zaskoczenie wśród zainteresowanych wywołał udział pierwszej polskiej firmy. Nawiązane kontakty handlowe należy teraz zamienić na kontrakty z niemieckimi, austriackimi, duńskimi korporacjami taxi. Właściciele i pracownicy ASKEN-u twierdzą, że był to strzał w dziesiątkę i planują już większe stoisko na następnych targach w Kolonii za 2 lata.
Przy okazji prezentacji swojego produktu krakowscy przedsiębiorcy promowali nasze miasto. Na ich stoisku znajdowały się ulotki i foldery w języku niemieckim prezentujące Kraków. Na jednym z dwóch telebimów, wyświetlali również cieszące się dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających video-klipy o mieście, w tym wizualizację przyszłego, rozbudowanego Portu Lotniczego Kraków-Airport, a także miasto jako ośrodek kulturalny oraz akademicki.