PLAN KRAKOWA S. WYROBKA - 1934 r.
Na planie sporządzonym przez Stanisława Wyrobka oddany intensywny rozwój miasta, będący efektem wprowadzania w życie przyjętego na przełomie 20. i 30. ogólnego planu regulacji i rozbudowy Krakowa, przygotowanego przez specjalnie powołane Biuro Regulacji. Wizytówką międzywojennego Krakowa stało się połączenie monumentalnego założenia Alei Trzech Wieszczów, reprezentacyjnego bulwaru grupującego ważne gmachy użyteczności publicznej (m.in. gmachy Akademii Górniczej, Biblioteki Jagiellońskiej, Muzeum Narodowego, zabudowań Oleandry), z zespołem krajobrazowym i zielenią publiczną (Błonia z nowoczesnym kompleksem obiektów sportowych przy ul. 3 Maja, parki: Jordana i Krakowski). Wytyczony zostaje Plac Inwalidów (nazwa ku czci inwalidów wojennych z I wojny światowej), rozbudowywana ul. J. Wybickiego (obecnie Królewska), powstają nowoczesne kamienice w rejonie ul. J. Lea tworzące reprezentacyjną dzielnicę mieszkaniową. Powstają znaczące budowle w centrum miasta: Giełda Pieniężna przy ul. św. Tomasza (1924 r.), Bank PKO przy ul. Wielopole (1924 r.), Izba Skarbowa przy ul. Skarbowej (1925 r.) Bank Polski przy ul. Basztowej (1925 r.), Pałac Prasy Koncernu "IKC" przy ul. Wielopole (1927 r.), Towarzystwo Ubezpieczeniowe "Feniks" na rogu ul. Basztowej i Placu Kleparskiego (1932 r.), przebudowany budynek Poczty Głównej (1931 r.), "krakowski drapacz chmur" Komunalnej Kasy Oszczędności przy Placu Szczepańskim, na rogu ul. Reformackiej (1936 r.). Lotnisko powstałe na polach Czyżyn, Rakowic i Bieńczyc w 1914 r. jako wojskowe, od 1923 cywilne (Cywilna Stacja Lotnicza Kraków z pierwszą linią do Warszawy), uzyskuje w 1931 r. port lotniczy (w zarządzie PLL LOT), a w 1938 r. pierwsze połączenie międzynarodowe, do Budapesztu.
Reprodukcja ze zbiorów Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.