Polo, spódnica do kolan, długie szorty, biel – dress code turniejów tenisowych zmieniał się na przestrzeni lat, ewoluując w stronę odważnych i kolorowych strojów. Odbywający się w ten weekend w Krakowie turniej Fed Cup ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych. Te jako pierwsze otworzyły się na dowolność i większy luz w ubiorze zawodników. Agnieszka i Urszula Radwańskie, ambasadorki marki Lotto, korzystają z tych możliwości prezentując nie tylko świetny tenis, ale też najnowsze trendy w modzie na korcie.
Skąd się wzięła biel w strojach tenisowych? Historia sięga 1800 roku. Jak podaje Valerie Warren, autorka książki "Tennis Fashions: Over 125 Years of Costume Change", powód był prozaiczny. Na białym kolorze mniej rzucały się w oczy... plamy potu graczy. W szczególności chodziło o panie, którym w tamtych czasach po prostu nie wypadało eksponować przykrych plam.
Biały zakorzenił się w tenisie do tego stopnia, że był jedynym dopuszczalnym kolorem na korcie aż do 1972 roku. Wtedy to władze US Open dopuściły inne kolory w strojach zawodników. Dziś Venus Williams szokuje strojami własnej marki, które przypominają czasami bieliznę nocną. Odwaga i niemal frywolność w doborze ubioru na kort nie jest wszędzie akceptowana. W kierunku zaostrzenia reguł o całkowitej bieli, także w przypadku akcesoriów, zmierzają władze turnieju Wimbledon. Słynna stała się już historia z 2012 roku, gdy sędziowie nakazali zmianę butów Rogerowi Federerowi, które miały pomarańczową podeszwę...
Agnieszka Radwańska, twarz marki Lotto, nie ucieka przed bielą, ale lubi również odważniejsze kreacje. Na specjalną sesję zdjęciową w Miami założyła odważną i modną sukienkę, wzbogaconą o koronkę na plecach – model właśnie wchodzący do sprzedaży. Czarny kolor sukienki mocno kontrastował z kolorem kortu.
W najbliższy weekend Agnieszka i Urszula Radwańskie stawiają na klasykę w wydaniu Lotto. Proste kroje w odcieniach bieli, czerwieni i grantu, uzupełnione o buty Raptor Evo W w tym samym klimacie – sportowa elegancja, czyli to, z czego słynie włoska marka.
- Kolekcje tenisowe Lotto nie tylko podążają za trendami – to również nowoczesne technologie, które dają zawodnikom niebywały komfort i pewność poruszania się po korcie – mówi Tomasz Gorszko, Brand Manager marki Lotto w Polsce. – Stroje są uszyte ze specjalnych tkanin, które pozwalają skórze oddychać, przy okazji gwarantują swobodę ruchów. Z kolei buty, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, dają odpowiednią do nawierzchni kortu przyczepność oraz amortyzację. Nasi projektanci pamiętają o mniej i bardziej restrykcyjnych regułach turniejów tenisowych. Stawiamy jednak na bezpieczną klasykę. Ta podoba się nie tylko naszym mistrzom – Agnieszce i Uli, czy Davidowi Ferrerowi, ale też naszym klientom, którzy przychodzą po kolekcje tenisowe do sklepów – dodaje Tomasz Gorszko.
Turniej Fed Cup odbędzie się 7 i 8 lutego w Krakowie. Firma Lotto jest sponsorem technicznym turnieju.
Wyłącznym dystrybutorem marki Lotto w Polsce jest Marketing Investment Group, właściciel sieci Sizeer, 50 style, Timberland, Umbro oraz Symbiosis.