„Kraków – bohater wydarzeń" to temat wykładu otwierającego konferencję „PR w samorządzie i administracji państwowej", która trwa właśnie w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa. W imieniu prezydenta miasta Krakowa - konferencję otworzyła Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta.
- Spotykamy się po raz dwunasty, cieszę się że konferencja odbywa się właśnie w Krakowie. Mam nadzieję że Państwo zechcecie skorzystać z tych wydarzeń, jakie Kraków w tych dniach ma do zaoferowania. Jutro rozpoczyna się Festiwal Miłosza, jutro zaczyna się też Miesiąc Fotografii w Krakowie. Serdecznie dziękuję organizatorom, Grupie PRC że zechciała swoje wydarzenie ulokować w Krakowie. Mam nadzieję że dyskusje i wymiana doświadczeń podczas konferencji przyniosą praktyczne pomysły, które w naszych samorządach będziemy wcielać w życie i profesjonalizować promocję miejsc, z których pochodzimy i którymi zarządzamy – powiedziała Magdalena Sroka.
Magdalena Sroka wygłosiła także wykład otwierający konferencję, przedstawiając niezaprzeczalne walory Krakowa jako miasta kultury oraz miasta atrakcyjnego i przyjaznego turystom.
Kraków ma to szczęście, że może czerpać nie tylko ze współczesności w swoich działaniach promocyjnych, ale także z dziedzictwa kulturowego i historycznego. Kraków jako pierwsze miasto w Polsce stworzył w 2003 roku swoją strategię promocyjną. W tej strategii został określony katalog działań promocyjnych – produktowych. Zdefiniowano wtedy zasadę budowanie wizerunku miasta poprzez konkretne produkty. Skutkiem tej strategii rozwoju turystyki w Krakowie jest znaczy wzrost ilości turystów odwiedzających nasze miasto – w 2003 roku było ich 3,5 mln, a w 2014 już blisko 10 mln.
Dwa pierwsze dni konferencji to dyskusje, które odbywają się w Pałacu Krzysztofory. W trzecim dniu uczestnicy przeniosą się do Ośrodka Jałowcowa Góra w Dobczycach pod Krakowem.
Celem trwającej właśnie Konferencji jest zapoznanie przedstawicieli gmin i powiatów z aktualną sytuacją w obszarze PR-u Jednostek Samorządu Terytorialnego i administracji państwowej, a także wskazanie kierunków i skutecznych narzędzi promocyjnych w tym sektorze. W trakcie Konferencji wręczane są nagrody w konkursie Kryształy PR-u. Temat przewodni tegorocznej edycji to: „Miasto – bohater wydarzeń" i będzie dotyczyć promocji miasta w trzech wymiarach: biznes, sport i kultura.
Dodatkowe informacje są dostępne na stronie: www.facebook.com/PRwSamorzadzie i http://prwsamorzadzie.pl/.