Wczoraj i dziś (18 i 19 maja) Kraków zaprezentuje swoje walory turystyczne na Światowej Wystawie EXPO w Mediolanie. Przy pomocy nowoczesnych technologii odwiedzający krakowskie stoisko będę mogli dosłownie „przenieść się" w najpiękniejsze zakamarki stolicy Małopolski. Jednocześnie nasze Miasto zainauguruje prezentację polskiej turystyki, która odbędzie się pod hasłem Tydzień Turystyki Polskiej i potrwa do 24 maja.
Prezentacja Krakowa i Małopolski będzie się odbywać z poziomu krakowskiego rynku jako najbardziej rozpoznawalnego miejsca w Krakowie. Więcej informacji o Krakowie i Małopolsce odwiedzający otrzymają w multimedialnym koralu, w którym będzie można wygodnie usiąść i wirtualnie zwiedzić przestrzeń turystyczną regionu. Kraków będzie również czarował gości aktywnym mappingiem bezpośrednio związanym z charakterystycznymi elementami regionu. Promowane będą także Światowe Dni Młodzieży , które odbędą się w Krakowie w 2016 r.
Niestandardowe działania promocyjne Krakowa będą miały miejsce zarówno w pawilonie, jak i w przestrzeni miejskiej – zaaranżowane zostaną dwie strefy promocyjne: promocji aktywnej i kultury. Strefą kultury Kraków zawładnie na dwa dni za sprawą występów teatru KTO oraz zespołu KROKE.
Hasło Tygodnia Turystyki Polskiej podczas EXPO 2015: „Poland. Come and find all colours of life" zapowiada Polskę jako bogaty kulturowo i turystycznie kraj, w którym każdy może odkryć zaskakujące miejsca, historie i doznania.
Całościową informację dotyczącą atrakcyjności turystycznej Polski dostarczać będą hostessy ubrane w polskie barwy, które będą zachęcać odwiedzających zarówno do obejrzenia filmów o Polsce prezentowanych na dużym ekranie LCD, jak i do poszukiwania atrakcji i walorów Polski poprzez gry i zabawy dostępne w infokiosku oraz na stołach multimedialnych.
Głównym organizatorem przedsięwzięcia jest Polska Organizacja Turystyczna, partnerami są natomiast polskie miasta i regiony, dla których udział w EXPO jest doskonałą okazją do szerszej promocji swoich produktów turystycznych.
Warto wspomnieć, że działania promocyjne rozpoczęły się już 1 maja. Od tego czasu na ulicach Mediolanu można już zobaczyć tramwaje z polską reklamą zachęcającą także do odwiedzenia polskiego pawilonu.
Oprócz tego, przed inauguracją Tygodnia Polskiej Turystyki, przez ponad dwa tygodnie na kilku kanałach włoskiej telewizji emitowany będzie spot promocyjny, natomiast przy Via Dante, głównej ulicy miasta, pojawią się wielkoformatowe zdjęcia z najpiękniejszymi widokami z Polski.