W Mediolanie trwa kolejny cykl poświęcony promocji polskiej turystyki – jako pierwsze zaprezentowane zostały Kraków i Małopolska. W ciągu tygodnia (6-12 lipca) nasz region wykorzystał możliwość pokazania swoich największych atrakcji. Motywem scalającym wszystkie Tygodnie Regionów jest jabłko jako symbol polskiego pawilonu EXPO.
Scenariusz działań zaplanowanych na kolejne tygodnie wykorzystuje elementy sadu i jabłek bezpośrednio nawiązując do projektu pawilonu polskiego. Odwiedzający są zapraszani do Cudownej Krainy Jabłka - The Wonderland of Apple, z całą feerią barw i kształtów, atrakcyjnością, różnorodnością, pozytywną energią i ze smacznym polskim jabłkiem w roli głównej. Dziewięć tygodni aktywności i promocji Polski w strefie przed polskim pawilonem oraz w sali regionów łączy spójna, prosta opowieść o jabłku, które rośnie i dojrzewa w towarzystwie odwiedzających polski pawilon.
Historia jabłka została ukazana na elementach scenografii, koszulkach animatorów, jest wykorzystywana także w komunikacji marketingowej poprzez nowoczesne ikony graficzne na elementach informacyjnych i w scenografii przestrzeni. Dzięki historii jabłka powstaje spójna całość 9 tygodni promocyjnych, wysuwając na pierwszy plan - zgodne z projektem unijnym oraz strategią Polskiej Organizacji Turystycznej - promocje regionów w zakresie turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. W ten sposób pozostaje w zgodzie z tematem tegorocznej Światowej Wystawy EXPO: „Wyżywienie planety, energia dla życia".
Podczas tygodnia małopolskiego, którego głównym bohaterem był Kraków - miasto bardzo znane wśród Włochów - odwiedzający EXPO mogli posłuchać muzyki z elementami regionalnego folkloru oraz znanych piosenek folkowych w oryginalnych nowoczesnych aranżacjach, wszystko to w świetnym wykonaniu. W pawilonie, w specjalnie przeznaczonej do promocji regionów strefie, zostały wyeksponowane symbole Krakowa i Małopolski, przede wszystkim – zgodnie z założeniem EXPO – regionalne produkty spożywcze. Liczne multimedia pozwalały na zapoznanie się z największymi atrakcjami regionu, proponując różnorodne gry i zabawy. Tradycyjnie nie zabrakło czerwonych korali, w których niemal każdy opuszczał polski pawilon. Wszyscy goście byli częstowani jabłkami, również w postaci soku oraz „chipsów”, czyli suszonych kawałków jabłek oraz – cieszącymi się równie dużym powodzeniem – krakowskimi krówkami.
Wieczorami natomiast przestrzeń rekreacyjna przed pawilonem zamieniała się w imprezę klubową, do której przyłączali się prawie wszyscy przechodzący obok pawilonu polskiego.
Działania w Mediolanie realizowane są przez POT w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem" - kampanii informacyjno-promocyjnej na rynku włoskim, której elementem jest udział w Światowej Wystawie EXPO 2015.