górne tło

Utrudnienia na ulicy Igołomskiej - nowa organizacja ruchu

W piątek (8 kwietnia) została zamknięta część południowa ul. Igołomskiej. Ruch samochodowy został skierowany na jezdnię północną. Zmiana będzie obowiązywać do 14 kwietnia (czwartek). Jednocześnie przywrócony został ruch na ul. Kościelnickiej.

Na 14 kwietnia (czwartek) zaplanowano wprowadzenie ruchu wahadłowego na moście. Zgodnie z projektem, ruch od początku zadania (czyli od granic miasta) do skrzyżowania z ul. Brzeską poprowadzony będzie w stronę Krakowa po jezdni północnej, natomiast w stronę Igołomi po jezdni południowej. Ruch wahadłowy będzie obowiązywał przez dwa tygodnie.

Przypominamy, że obecnie trwa pierwszy etap przebudowy ul. Igołomskiej. W przyszłości, wspólnie z trasą S7, droga ta przejmie znaczną ilość ruchu samochodowego, który teraz kierowany jest do Krakowa. Ciąg ulicy Igołomskiej stanowić będzie istotny element komunikacyjny dla Krakowa także ze względu na to, że po tej ulicy przebiega droga krajowa nr 79.

Bardzo istotny dla realizacji zadania jest realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad odcinek S7, który obejmuje w ramach swojej przebudowy odcinek ul. Igołomskiej od Giedroycia do Ptaszyckiego. Tym samym zapewni pełne skomunikowanie wschodniej części Krakowa oraz przyległych gmin z autostradą S7.

W trakcie realizacji opracowania inwestycji, podjęto decyzję o rozdzieleniu jej na II etapy. Etap pierwszy stanowi przebudowa skrzyżowania ul. Igołomskiej z ul. Brzeską wraz z sygnalizacją świetlną, a także odcinka drogi od skrzyżowania do granicy miasta, o długości 800 metrów. Powstaną przejścia dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne, zatoki przystankowe. Wymienione zostanie oświetlenie i podziemna infrastruktura techniczna. Koszt I etapu to 19 mln zł.

Natomiast etap II obejmie przebudowę odcinka ul. Igołomskiej od ul. Giedroycia do skrzyżowania ul. Brzeskiej z Igołomską (w stronę miasta). Na długości całego tego odcinka (7,5 km) powstaną ścieżki rowerowe, zostaną również przebudowane wiadukty kolejowe, przewidziana jest budowa zatok i przystanków autobusowych oraz odcinków torowiska. Właśnie trwają przygotowania do wyłonienia wykonawcy prac II etapu.