1 czerwca ruszyła ogólnopolska akcja społeczna „Bezpieczne wakacje 2016”, której celem jest podniesienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas spędzania wolnego czasu oraz uświadomienie zagrożeń związanych z podróżą i wypoczynkiem. Kampania skierowana jest do dzieci i młodzieży szkolnej w wieku od 5 do 16 lat.
Akcję prowadzi Fundacja „Bezpieczne Wakacje”, we współpracy ze szkołami, wydziałami oświaty gmin, kuratoriami, komendami Policji i Straży Pożarnej, w oparciu o materiały przygotowane przez ekspertów oraz udostępnione przez Zarząd Główny PTTK. Do akcji może przyłączyć się każda placówka pełniąca funkcje publiczne: gmina, szkoła, przedszkole, ośrodek i centrum kultury, sportu i rekreacji, biblioteka, ośrodek pomocy społecznej i inne.
Warunkiem udziału jest zadeklarowanie i przeprowadzenie określonej aktywności:
Scenariusze i bannery można pobrać ze strony internetowej www.bezpiecznewakacje.pl.
W zgłoszeniu do akcji, wysyłanym poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej, wystarczy podać rodzaj aktywności prowadzonej w ramach akcji oraz dane adresowe szkoły (placówki) lub adres strony www.
Szkoły, które przyłączą się do akcji, mogą dodatkowo otrzymać gotowe ulotki i plakaty informacyjne oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo w akcji. Organizatorzy zachęcają do rozwieszenia tych materiałów w szkołach. Wpłynie to pozytywnie na wizerunek placówek oraz zwiększy zaufanie rodziców i dzieci.
W ubiegłym roku akcją edukacyjną „Bezpieczne wakacje 2015” zostało objętych blisko milion dzieci! W kampanię włączyło się kilka tysięcy placówek edukacyjnych oraz około stu komend Policji i Straży Pożarnej.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.bezpiecznewakacje.pl.