W 16. edycji konkursu „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”, który odbył się na terenie zajezdni autobusowej Płaszów najlepszym kierowcą autobusu został Piotr Trojański.
To właśnie on najlepiej poradził sobie z testem i zadaniami praktycznymi, zdobywając najwięcej punktów. Drugie miejsce zajęła Justyna Haber z zajezdni Wola Duchacka, która okazała się także najlepszą wśród kobiet startujących w zawodach. Trzecie miejsce zajął Kamil Kowalski pracownik KTR.
Warto podkreślić, że Justyna Haber w konkursie rywalizowała ze… swoją mamą, która również jest kierowcą autobusu. Taka sytuacja zdarzyła się w tym konkursie po raz pierwszy w historii.
Drużynowo najlepszym zespołem zostali kierowcy z KTR. Drugie miejsce zajęli kierowcy z Płaszowa, trzecie kierowcy zatrudniani w zajezdni Bieńczyce, a czwarte kierowcy z zajezdni autobusowej Wola Duchacka. W sumie rywalizowało 16 kierowców.
Podczas każdego przejazdu kierowcy najpierw mieli za zadanie jechać slalomem wzdłuż wyznaczonego toru. Następnie kierowcy musieli zatrzymać autobus na przystanku w taki sposób, aby pasażerowie mogli komfortowo do niego wejść. Kolejnym zadaniem było parkowanie tyłem w wyznaczonym miejscu. Na koniec kierowcy musieli także jechać 30 km/h z zasłoniętym prędkościomierzem. A to wszystko starali się zrobić szybko i płynnie. Sędziowie liczyli bowiem czas wykonania przejazdu. Zawodnicy musieli się także wykazać dużą płynnością w prowadzeniu autobusu – w środku pojazdu na specjalnym talerzu była bowiem ustawiona piłka, która nie mogła spaść.
Oprócz kierowców w konkursie rywalizowali także mechanicy i inspektorzy. Najlepszym mechanikiem w zawodach został Dariusz Piorun z Woli Duchackiej. Kolejne miejsca zajęli: Paweł Pańczyk z Płaszowa i Jacek Ćwierz z Woli Duchackiej. Drużynowo najlepiej wypadła Stacja Obsługi Autobusów Płaszów. Drugie miejsce zajęli mechanicy z Woli Duchackiej a trzecie z Bieńczyc.
Z kolei wśród inspektorów nadzoru ruchu najlepiej poradził sobie Zbigniew Antosiak. Drugie miejsce zajął Janusz Michałowski a trzecie Piotr Bugaj. Ich zadaniem było m.in. znaleźć jak najwięcej błędów w informacji pasażerskiej na przystanku.