31 grudnia upłynie termin składania wniosków o wykup lokali mieszkalnych. Informacji udziela Wydział Skarbu Miasta. Wnioski należy składać w Biurach Obsługi Mieszkańca.
Sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych jest realizowana na zasadach ustalonych przepisami uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 11.06.2008 r., w sprawie zasad zbywania lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków (Nr XLVI/568/08) oraz określenia warunków udzielenia bonifikaty i wysokości stawek procentowych (Dz.Urz.Woj.Małop. Nr 566 poz. 3721, Nr 591 poz. 3896 z 2010 r., Nr 45 poz. 303, Nr 647 poz. 5335 z 2011 r., Nr 88 poz. 718, Nr 265 poz. 2139, Nr 349 poz. 2923 z 2012 r., poz. 7725 z 2013 r., poz. 4655 i 5430 z 2014 r., poz. 3439 z 2015 r. poz. 8385).
Zgodnie z brzmieniem przepisu §11 tej uchwały, „Termin składania wniosków o wykup lokali mieszkalnych upływa z dniem 31 grudnia 2016 r.”, zatem Gmina Miejska Kraków realizować będzie jedynie wnioski najemców złożone zgodnie z obowiązującą procedurą, która dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa pod linkiem: www.bip.krakow.pl – w podanym wyżej terminie.
Zarówno przepisy prawa miejscowego, dotyczące sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków, polityki mieszkaniowej Gminy, jak i stosowne procedury, dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa.