#BlogerzyWKrakowie to pierwsza akcja promująca nasze miasto w blogosferze i mediach społecznościowych. Współpraca pomiędzy miastem Kraków a znanymi polskimi blogerami turystycznymi rozpoczęła się w październiku.
Jaki jest Kraków z punktu widzenia krytyka kulinarnego, a jak widzi go rodzina podróżująca z małymi dziećmi? Co warto zobaczyć w mieście poza utartym szlakiem? Miasto Kraków zaprosiło do opracowania turystycznych tras po Krakowie polskich blogerów. Tak powstało dziewięć propozycji zwiedzania miasta, pasujących do tematyki blogów oraz dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb milionów gości, którzy co roku odwiedzają Kraków.
– Perspektywa blogera na miasto to perspektywa świeża. Mamy w Polsce blogerów niezależnych i kompetentnych, którzy mają szerokie grono odbiorców, ceniących ich rekomendacje. Opracowując kampanię #BlogerzyWKrakowie, chcieliśmy wypróbować nową formę promocji miasta, z potencjałem viralowym. Miała być propozycją opartą o emocje, podkreślającą wyjątkowość Krakowa i pokazującą bogactwo turystyki miejskiej. Odzew, jaki otrzymała nasza kampania jest bardzo pozytywny – wyjaśnia Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.
Dotychczas Urząd Miasta Krakowa zapraszał blogerów na wizyty studyjne, aby pokazać im najciekawsze miejsca w Krakowie. Kampania #BlogerzyWKrakowie to projekt stricte promocyjny. Blogerzy przygotowali unikatowe, autorskie trasy turystyczne, dostosowane do tematyki, która najbardziej ich interesuje. W ten sposób powstało dziewięć tras turystycznych, będących także odpowiedzą na zapotrzebowanie gości odwiedzających Kraków. Czekają nas więc wędrówki szlakiem architektury, dawnej krakowskiej bohemy, sakralnych zabytków, tajemnic, kulinarnych atrakcji na każdą kieszeń, ciekawych miejsc dla młodych rodzin.
Kampanię wymyśliła i koordynowała niezależna grupa blogerów podróżniczych Bloceania. Blogerzy opracowali następujące opowieści tematyczne:
– Oprócz założycieli grupy Bloceania, w kampanii wzięli udział zaproszeni przez nas goście: krakowianie, blogerzy, fotografowie, twórcy wideo. Powstał spory kreatywny zespół ludzi o różnych umiejętnościach. Zrealizowaliśmy też trzy klipy promocyjne, podsumowujące każdy z trzech etapów tej kampanii – wyjaśnia Marcin Nowak z bloga Wędrowne Motyle, reprezentujący Bloceanię. – Cieszymy się, że akcja miała tak pozytywny odbiór, stała się też pewnym przetarciem szlaku dla całej blogosfery – dodaje Nowak.
Akcja #BlogerzyWKrakowie objęła szereg działań na blogach i w mediach społecznościowych, oznaczonych tagami #BlogerzyWKrakowie, #KrakowExperience i #Kraków. W ramach kampanii powstały również klipy wideo oraz sesje zdjęciowe.
Wszystkie materiały można znaleźć na blogach twórców oraz na Kraków Experience – oficjalnym turystycznym profilu miasta Krakowa w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter) skierowanym do polskich i zagranicznych odbiorców. Powstałe w ramach kampanii #BlogerzyWKrakowie materiały zostaną wkrótce opublikowane w angielskiej i hiszpańskiej wersji językowej, aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych turystów. Kampania rozpoczęła się w październiku i trwała do początku grudnia. Łączny zasięg publikacji na Facebooku przekroczył 645 tysięcy.