górne tło

Kraków miastem Wyspiańskiego

Festiwale, koncerty, spektakle, warsztaty, wystawy i konferencja naukowa – tak prezentuje się program nowego projektu kulturalnego Kraków - miasto Stanisława Wyspiańskiego, przypominającego tę wyjątkową postać. Informacji na ten temat wysłuchali radni podczas posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki. Była też mowa o budżecie obywatelskim.

Jak mówiła Elżbieta Kantor, Dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki, projekt rozpoczyna się w roku 2017, czyli w 110. rocznicę śmierci Wyspiańskiego, a zakończy w 2019 r., w 150. rocznicę jego urodzin. Projekt realizowany jest wspólnie przez instytucje kultury i Gminę Miejską Kraków. Instytucje zaproszone do współpracy to Muzeum Narodowe w Krakowie, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz Muzeum Historyczne Miasta Krakowa.

W mediach społecznościowych prowadzone są intensywne działania promocyjne. Na Facebooku projekt reklamowany jest na stronach: Facebook Kraków PL oraz Facebook Kraków Experience. Promocja widoczna jest także na ulicach miasta, gdzie rozklejono 270 plakatów oraz wywieszono 30 flag, a także ustawiono 60 citylightów.

Na koniec prezentacji radnym przedstawiono program obchodów do końca tego roku.
Z najbardziej interesujących wydarzeń warto wspomnieć o:

Podczas dalszej części posiedzenia podsumowano kampanię informacyjno-promocyjną ostatniej edycji budżetu obywatelskiego. Kampania ta w 2016 r. spełniła  w 100 proc. obowiązujące standardy budżetu partycypacyjnego w Polsce (zrealizowano 4 z 4 wymogów). Były to: wykorzystanie różnorodnych kanałów komunikacyjnych i form materiałów informacyjnych, zapewnienie dostępu do informacji o całym procesie w internecie, przekazy informacyjne kierowane były do rożnych grup mieszkańców i dostosowane jeśli chodzi o formę i kanał komunikacji oraz wykorzystanie „niemedialnych” kanałów informowania.

Ok. 75 proc. osób głosujących w Budżecie Obywatelskim w roku 2016  to osoby, który nie głosowały w poprzednich latach.

W kampanii postawiono w dużej mierze na promocję outdoorową. Były plakaty promujące zarówno głosowanie jak i pikniki obywatelskie, rozświetlenie Tauron Areny, a także mobilne wystawy informujące o budżecie. Dużą rolę odegrały też: kampania informacyjno-promocyjna w mediach miejskich, bannery na portalach, współpraca z Archidiecezją Krakowską, promocja w komunikacji miejskiej. Łącznie w mediach pojawiło się około 700 informacji na temat budżetu obywatelskiego.